افزایش ۱۳۰ درصدی ترافیک شهر اصفهان

مدیرکل مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ترافیک شهری در مقایسه با سال‌های گذشته با افزایش ۱۳۰ درصدی روبه‌رو است.

هادی کریمی گفت: پس از تعطیلات نوروز با حجم زیادی از تأخیر و ترافیک در شبکه معابر شهر روبه‌رو هستیم؛ طبق مقایسه انجام شده، ترافیک این روز‌های شهر با یک روز عادی در سال ۱۳۹۸ و شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا که مدارس و دانشگاه‌ها به صورت تمام‌وقت با تمام ظرفیت فعالیت داشتند و سفر‌های تحصیلی به صورت کامل در حال انجام بود، صبح‌ها ۱۳۰ درصد و ظهر‌ها در زمان برگشت سفر‌های تحصیلی به منزل، ۸۵ درصد افزایش داشته است.

سفر‌های درون‌شهری عصرگاهی در مقایسه با آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان کمتر شده است و در حال حاضر ترافیک عصرگاهی در شهر اصفهان ۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته او یکی از دلایل ترافیک سنگین، انجام سفر‌های تحصیلی دانش‌آموزان توسط والدین است که بی‌شک با فعالیت بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی و سرویس‌دهی به آن‌ها از حجم ترافیک معابر کاسته خواهد شد.

کریمی با تاکید بر تأثیرگذاری استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو برای انجام سفر‌های درون‌شهری در کاهش ترافیک، گفت: شهروندان با نصب نرم‌افزار ترافیک آنلاین از طریق نقشه ترافیک اصفهان یا اپلیکیشن بازار، می‌توانند مسیر‌هایی که امکان استفاده ترکیبی اتوبوس و مترو در آن وجود دارد را مشاهده و از آن استفاده کنند.

او می‌گوید هنوز زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی و هوشمندسازی تکمیل نشده است، همچنین با توجه به اینکه شاید امکان استفاده از سرویس مدارس برای یک ماه باقی مانده تا پایان سال تحصیلی وجود نداشته باشد؛ لذا با هماهنگی مدارس و والدین، بهتر است جابه‌جایی دانش‌آموزان به صورت تجمیعی انجام شود.

صلواتی به اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها در شهرخبردادو گفت: این طرح قبل از نوروز فقط عصر‌ها اعمال می‌شد و از عصر امروز بیست‌ودوم فروردین‌از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در هسته مرکزی کلان‌شهر اصفهان، اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان معتقد است با توجه به فعالیت سرویس مدارس و همچنین تردد خودرو‌های شخصی والدین دانش‌آموزان برای انجام سفر‌های تحصیلی فرزندان، صبح‌ها طرح زوج و فرد خودرو‌ها غیرفعال است.


منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.