جراحی موفقیت آمیز آنژیوپلاستی نوزاد نارس ۱۵ روزه در مشهد

جراحی منحصربه‌فرد آنژیوپلاستی نوزاد نارس ۱۵ روزه در بیمارستان رضوی با موفقیت انجام شد.

فوق تخصص بیماری‌های مادرزادی قلبی اطفال بیمارستان رضوی که انجام این عمل را برعهده داشت، گفت: این نوزاد نارس با وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم که به علت تنگی بیش از ۹۵ درصد شریان آئورت، دچار نارسایی شدید قلبی شده بود، در بیمارستان رضوی بستری و به صورت اورژانسی عمل شد.

سعید ابطحی گفت: وزن بسیار پایین و جثه بسیار کوچک این نوزاد که زودتر از موعد نیز متولد شده بود، انجام این عمل آنژیوپلاستی و باز کردن شریان اصلی با بالون را بسیار سخت کرده بود، اما به همت تیم پزشکی بیمارستان رضوی این عمل منحصربه‌فرد، با موفقیت انجام شد.

او گفت: هم اکنون این نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان رضوی تحت نظر تیم متخصص قرار دارد و وضع عمومی او خوب است.

این پزشک معالج گفت: کارکرد قلبی این نوزاد بهبود پیدا کرده است و به امید خدا به زودی ترخیص خواهد شد.

 ابطحی گفت: تنگی آئورت مادرزادی این نوزاد در بدو تولد تشخیص داده نشده بود، اما چند روز پس از تولد، متخصص نوزادان متوجه نارسایی قلبی او شده و پرونده نوزاد را به تیم پزشکی بیمارستان رضوی ارجاع داده بود.

او گفت: بیمارستان رضوی، یکی از دو بیمارستانی است که در مشهد امکان انجام چنین اعمالی را در نوزادان دارد. این عمل برای نخستین بار در مشهد بر روی نوزادبا وزن بسیار کم تحت عمل بسته و غیرتهاجمی آنژیوپلاستی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.