تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات برای مقاوم سازی از ۵ میلیون تومان در سال ۸۴ شروع شده است و به ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ و با نرخ تسهیلات ۵ درصد رسیده است.

بیک مداح  به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر نرخ مقاوم سازی در روستا‌های سیستان و بلوچستان ۴۴ درصد است و ما در استان برآنیم تا بر اساس چشم اندازه ده ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۱۰ همه ۲۷۱ هزار و ۶۶۸ واحد روستایی استان مقاوم سازی شده باشند.

او گفت: دراجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تا کنون ۱۱۸ هزار و ۴۵۲ واحد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

او  به میزان تسهیلات اشاره کرد و گفت: تسهیلات از ۵ میلیون تومان در سال ۸۴ شروع شده است و به ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ و با نرخ تسهیلات ۵ درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به برخی مشکلات و علل کاهنده روند مقاوم سازی در استان اشاره کرد و گفت: عدم همکاری برخی بانک‌های عامل، تورم و افزایش بهای مصالح از عمده دلایل کند بودن مقاوم سازی در استان است.

  بیک مداح همچنین به مزایای مقاوم سازی اشاره کرد و گفت: تشویق روستائیان به بهسازی منازل و محیط روستایی می‌تواند ماندن در روستا‌ها را قوت بخشیده و مانع از مهاجرت به شهر‌ها و در نتیجه بروز پدیده حاشیه نشینی شود که از آسیب‌های جدی در توسعه شهرهاست و اصلاح آن بسیار هزینه بر است.

او در پایان به ترتیب کنارک و سراوان را دارای بالاترین و پایین‌ترین نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی در استان دانست و نزدیکی به مرز‌ها و وجود مشاغل کاذب و پردرآمد را از دلایل عدم اقبال عمومی به ساخت و ساز و بهسازی برشمرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار