گرامیداشت هفته هنر در کهگیلویه وبویراحمد با اجرای برنامه های متنوع

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

شریف اسلامی در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه سالروز شهادت شهید آوینی، به نام روز و هفته هنر انقلاب نامگذاری شد گفت: به همین مناسبت برنامه‌های مختلف  فرهنگی و هنری در استان برگزار می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه به همین مناسبت برنامه‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود می گوید: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۲۰ عنوان برنامه در سراسر استان برگزار می‌شود.
 
اسلامی گفت: عطر افشانی قبور شهدای گمنام، برپایی سه نمایشگاه تجسمی عکس و گرافیک در مساجد و همچنین برپایی شب شعر قدر و رونمایی از تولیدات تصویری حوزه هنری از جمله برنامه‌هایی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
 
به گفته رئیس حوزه هنری استان، رونمایی از کتاب بوی تند خردل، برگزاری نمایش بچه‌های مسجد در کهگیلویه و لنده، افتتاح باشگاه رشد عکاسان جوان، جشن هنر انقلاب و مراسم تجلیل از هنرمندان برتر سال از مهمترین برنامه‌های این هفته است که در استان برگزار می‌شود.
 
او می گوید: پارسال ۲۸ تن از هنرمندان استان در جشنواره‌های ملی و بین المللی در رشته‌های مختلف از جمله عکس، فیلم، کارتون، شعر و داستان افتخار آفرینی کردند که در هفته هنر انقلاب اسلامی از این افراد تجلیل می‌شود.
 
اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در بخش فیلم ۳ فیلم کوتاه و داستانی به اسم‌های ارثی، جهانگیر، بادرنجبویه تولید شد گفت: همچنین پارسال ۵ فیلم مستند به اسم‌های زن عشایر، خون بس، لبنان، پاییزان نماهنگ به عنوان قاب عکس و یک موشن گرافیک با عنوان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین حماسه‌ها تولید شد.
 
او با اشاره به اینکه در بخش تئاتر بخش تئاتر صحنه‌ای نمایش همه برادران من که در جشنواره بین‌المللی حضور داشت، سرگذشت نابهنگام نیز به عنوان بهترین اثر انتخاب شد می گوید: فیلم مصریه نیز کاری مشترک بود که به عنوان بهترین اثر در جشنواره ملی انتخاب شد.
 
رئیس حوزه هنری استان از تولید و اجرای سه نمایش خیابانی با عنوان نزاع و نفی خشونت تولید در سطح استان خبر داد و گفت: در حوزه موسیقی نیز ۱۰ قطعه موسیقی تولید و در فضای مجازی منتشر و در بخش تجمسی نیز ده‌ها نمایشگاه برگزار شد.
 
اسلامی با اشاره به تدوین نقشه سه ساله حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد می گوید: تدوین این نقشه ۸ ماه طول کشید و در این خصوص جز ده استان اول کشور هستیم و همه اقدامات حوزه هنری در امسال بر اساس این نقشه خواهد بود.
 
او از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای فرهنگ عشایری نیز در استان تا پایان مرداد خبر داد و گفت: با تعیین ۸ راهبرد در نقشه سه ساله حوزه هنری استان برنامه‌ها حوزه هنری بر اساس این ۸ راهبرد مشخص شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.