برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در حرم مطهر رضوی

مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی روز یکشنبه در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از نیرو‌های مسلح فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق کشور و زائران و مجاورین امام رضا (ع)، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و مسئولان آستان قدس رضوی حضور داشتند.

امیر سرتیپ رضا آذریان گفت: شهید صیاد شیرازی به عنوان یک افسر انقلابی در دوران طاغوت بار‌ها تنبیه و بازخواست شد.

او گفت: شهید صیاد شیرازی، در دوران دفاع مقدس با ایجاد وحدت بین نیرو‌های مسلح و تشکیل قرارگاه‌های مشترک و هدایت جبهه حق علیه باطل، نقش مهم و اساسی در پیروزی جنگ داشت و این اتحاد را از بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) آموخته بود که فرمود"رمز پیروزی در وحدت کلمه است"

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق کشور گفت: این شهید سرافراز شعار "ارتشی، سپاهی، یک لشکر الهی" را در عمل ثابت کرد و با اعزام افسران جوان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، آنان را با شرایط جنگ آشنا می‌ساخت.

آذریان گفت: صیاد دل‌ها، شهید صیاد شیرازی و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، باعث افتخار جهان اسلام هستند و امنیت پایدار ایران اسلامی وامدار تلاش و مجاهدت و از خود گذشتگی این عزیزان است.

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در سال ۱۳۲۳ در درگز دیده به جهان گشود.

شور مذهبی و انقلابی از همان دوران جوانی در وی مشهود بود و از فرماندهان مکتبی ارتش جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی بود که در هشت سال دفاع مقدس درخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.