استاندار گیلان:

ثبت جهانی ماسوله، حیثیت گیلان است

اسدالله عباسی بر لزوم هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو تأکید کرد.

استاندار گیلان امروز در جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو، با اشاره به جایگاه هویتی، میراثی و گردشگری این شهر تاریخی گفت: ثبت جهانی ماسوله، حیثیت گیلان است و هیچگونه بهانه‌ای برای تأخیر دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف تعیین شده، پذیرفتنی نیست.

به گفته آقای عباسی، در انجام این مهم اراده جهادی و هم افزایی یک ضرورت است و نباید همه اقدامات را به موضوع تأمین اعتبار ربط داد.

او استفاده از فرصت ثبت جهانی ماسوله را ضرورتی در مسیر توسعه گردشگری گیلان خواند و بر لزوم حذف موانعی که ثبت جهانی ماسوله را به تعویق انداخته است، تأکید کرد.

استاندار جمع آوری بنا‌ها و تأسیسات موجود در راه آزادسازی حریم شهر ماسوله، بهسازی و ساماندهی مسیر گردشگری این منطقه را ضروری دانست و گفت: این اقدامات باید با قید فوریت انجام شود.

جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو

آقای عباسی معضل زباله، نبود پارکینگ و علائم راهنمای گردشگری را از جمله مخاطرات محیطی شهر ماسوله اعلام کرد و فراهم کردن امکانات اساسی برای ساکنان ماسوله با رعایت موازین تعیین شده برای بافت‌های تاریخی و حفظ و توسعه اشتغال بومیان این شهر را خواستار شد.

ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

این میراث ارزشمند گیلان سال ۱۳۵۴ هجری شمسی با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.