ینس استولتنبرگ؛

برای جلوگیری از حمله روسیه مرز‌های خود را تقویت می‌کنیم

دبیرکل ناتو گفت این سازمان قصد دارد جناح شرقی خود را با نیرو‌های کافی تقویت کند تا بتواند از حمله روسیه به کشور‌های عضو خود جلوگیری کند.

ینس استولتنبرگ گفت:  «ناتو قصد دارد یک نیروی نظامی تمام عیار را در مرز‌های خارجی خود مستقر کند تا از هرگونه حمله مسکو پس از تهاجم روسیه به اوکراین  به دیگر کشور‌های عضو خود مانند لتونی یا استونی جلوگیری کند.»

این مصاحبه پس از گفتگو بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس انجام شد که در تلاش برای تقویت دفاعی اوکراین در برابر روسیه، قول کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین دادند.

چندی پیش، استولتنبرگ مدعی شد که جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها به طول انجامد، زیرا هیچ نشانه‌ای مبنی بر از بین رفتن جاه طلبی‌های رئیس‌جمهور روسیه برای کنترل کل کشور وجود ندارد. جامعه بین‌المللی باید درباره نیات مسکو «واقع بین» باشد.

به گفته این مقام اروپایی، ناتو باید در درازمدت هم درباره حمایت از اوکراین، هم در خصوص حفظ تحریم‌ها و هم تقویت دفاعی خود آماده باشد. استولتنبرگ همچنین تأیید کرد که برخی از اعضای ناتو تسلیحات سنگین به اوکراین ارسال کرده اند. طی روز‌های گذشته نیز سوخت، مهمات، کلاه ایمنی، تجهیزات حفاظتی و تجهیزات پزشکی به اوکراین فرستاده شده است.

پیشتر، پنتاگون اعلام کرد که واشنگتن با کمک ۱۰۰ میلیون دلاری اضافی به اوکراین از جمله سامانه‌های ضد زره «جاولین» (Javelin) موافقت کرده است. شرکت آمریکایی اینتل نیز که در زمینه ساخت تراشه‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند، اعلام کرد که فعالیت‌های تجاری خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

ناتو که پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین بار‌ها ادعا کرده بود در هر صورت پشت کی‌یف باقی خواهد ماند پس از شروع جنگ اوکراین را تنها گذاشت و تأکید کرد که هیچ نیرویی از این ائتلاف به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار