برادران خیر اهل سنت، زمین ۷ میلیاردی برای ساخت مدرسه در تایباد اهدا کردند

فرماندار تایباد گفت: ۲ برادر تایبادی از خیرین اهل سنت، زمینی به مساحت ۴ هزار و ۴۲۰ متر مربع و به ارزش ۷ میلیارد تومان را برای ساخت فضای آموزشی در تایباد اهدا کردند.

مهدی دونده شنبه شب در حاشیه امضاء تفاهمنامه اهدای این قطعه زمین در جمع خیرین تایباد گفت: این فضای آموزشی در " منطقه سروش "  تایباد که یکی از مناطق دارای جمعیت بالای دانش آموزشی است، احداث می‌شود.

 فرماندار تایباد گفت: ایجاد مدرسه در محدوده تایباد یکی از مهمترین مطالبات خانواده‌های دانش آموزان در این منطقه است.

او گفت: برای احداث و بهره برداری نهایی این فضای آموزشی ۱۱۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی هزینه می‌شود.

دونده گفت: این فضای آموزشی ۱۰ کلاسه و در مقطع ابتدایی احداث می‌شود، همچنین از ابتدای سال تاکنون ساخت یک فضای آموزشی ۶ کلاسه دیگر در " روستای آبقه " تایباد از توابع بخش مرکزی به صورت مشارکتی با یکی دیگر از خیرین شهرستان به امضاء رسیده است.

فرماندار تایباد گفت: برای احداث این فضای آموزشی در این روستا ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که هشت میلیارد ریال آن را خیر و ۱۷۰ میلیارد ریال دیگر از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان هزینه خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد واحد‌های آموزشی این شهرستان، تخریبی یا فرسوده بوده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد که خیران در این زمینه نقش موثری دارند.

دونده گفت: در حال حاضر ۲۲ مدرسه با ۷۵ کلاس درس در بخش‌های مرکزی و میان ولایت، یک سالن ورزشی دانش‌آموزی و نیز یک نمازخانه در این شهرستان در حال ساخت است که بین ۱۰ تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای بهره برداری نهایی از این تعداد پروژه آموزشی افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

او گفت: ساخت استخر دانش‌آموزی تایباد با گذشت ۹ سال از آغاز ساخت آن همچنان پایان نیافته و تاکنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.