اورژانس کردستان عید امسال بیش از ۹۰ هزار مراجعه کننده داشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واحد‌های اورژانس بیمارستان‌های استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان آن پذیرای ۹۰ هزار و ۱۹۷ بیمار بود که از این تعداد ۷۸ هزار و ۶۵۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۰ هزار و ۵۴۴ نفر هم بستری شدند.

آرزو فلاحی گفت: از مجموع بیماران بستری به وضعیت ۳۲۰ نفر در مراکز داخل استان رسیدگی شد و ۲۸ نفر نیز به مراکز درمانی خارج استان اعزام شدند.

او گفت: در این مدت و طی برنامه سلامت نوروزی ۲۰ هزار و ۲۶۶ نوبت بازرسی انجام گرفت که ۳۳ نوبت به مراکز درمانی اختصاص داشت.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نیرو‌های اورژانس در سراسر استان ۱۰۳ نوبت بازدید از پایگاه‌های اورژانس، یک هزار و ۹۴۲ ماموریت پایگاه جاده ای، ۲ هزار و ۵۹۷ مأموریت پایگاه شهری و چهار مأموریت پایگاه امدا هوایی را در این مدت به انجام رساندند.

به گفته فلاحی: ۱۶۲ نفر نیز در مدت یاد شده به ایستگاه‌های سلامت مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره خدمات این واحد در سال گذشته نیز گفت: پارسال ۳۴۸ هزار و ۴۴۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و از این تعداد ۶۷ هزار و ۸۱ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد.

 

فلاحی می گوید: ماموریت‌های انجام شده شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که از این تعداد ۴۵ هزار و ۳۶۸ ماموریت به بیماری‌ها اختصاص داشت.

به گفته او: از تعداد ماموریت‌های انجام شده ۱۱ هزار و ۶۱ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای و هشت هزار و ۵۲ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

در حال حاضر ۳۶ پایگاه جاده ای،۲۲ پایگاه شهری و ۱ پایگاه هوایی در استان کردستان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.