امام جمعه همدان:

هنرِ مبتنی بر خِرد، هنر طراز تمدن اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:هنرِ تحت کنترل عقل، خرد و اندیشه، هنری در شأن تمدن اسلامی است.

آیت الله شعبانی موثقی در دیدار جمعی از هنرمندان استان همدان با بیان این سؤال که «ملاک هم خوانی هنر با تمدن اسلامی چیست؟» گفت: تعاریف و برداشت‌ها از هنر بسیار گسترده و بسیط است، اما هنری که هنرمند را متکبر، خودخواه و دنیاطلب کند، هنر مورد تائید نیست بلکه هنری که بر مبنای عقل و خردورزی بنا شده باشد هنری در شأن تمدن اسلام است.

امام جمعه همدان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع هنرمندان استان سخنرانی کرد.

او گفت:دین مبین اسلام به هنر  توجه ویژه دارد و دین اسلام در تمام ممالکی که گسترش یافت، ضریب بسیار بالایی به توسعه و تعالی هنر بخشید و تولید آثار فاخر هنری و اسلامی، بیانگر این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از دغدغه‌های هنرمندان نبود هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در استان است که بنا به پیشنهاد‌های انجام شده درصدد تشکیل شورای «هنرِ پاسخگو»، در عرصه فرهنگ استان هستیم که شامل اعضای حقیقی و حقوقی است که البته تجربه موفق این اقدام را دو سال گذشته در تشکیل شورای عالی مساجد استان داشته ایم.

آیت الله شعبانی گفت: از ویژگی‌های شورای هنر باید این باشد که فضا برای حضور همه هنرمندان و استفاده از تخصص آن‌ها فراهم باشد که البته باید برای این شورا اساس نامه متقنی نوشته شود.

در این دیدار رئیس حوزه هنری استان همدان گفت:بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر جریان تحریف از بین برود، جریان تحریم نیز از بین خواهد رفت و بر این اساس این مهم، هنرمندان را در خط مقدم جهاد تبیین قرار داده است.

تجدید میثاق هنرمندان استان همدان با شهدا

هنرِ مبتنی بر خِرد، هنر طراز تمدن اسلامی است

به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب امروز جمعی از هنرمندان استان با حضور در گلزار مطهر شهدا، با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

۲۰ تا۲۶ فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.

این هنرمندان با حضور بر مزار شهیدان حاج حسین همدانی، شهید خوش لفظ، ، شهدای هنرمند دودوزی و علی اصغر سمواتی یاد آنان را گرامی داشتند.

این برنامه به همت بسیج هنرمندان و حوزه هنری استان همدان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.