مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی:

۸۰ درصد نسخ به صورت الکترونیک نوشته می‌شوند

مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد نسخ به صورت الکترونیک نوشته می‌شوند و نسخه نویسی کاغذی فقط تا اردیبهشت ادامه دارد.

آقای شهرام غفاری گفت: به موجب قانون از اردیبهشت ۱۴۰۱ باید تمام پزشکان نسخه الکترونیک بنویسند مگر قطعی برق، اینترنت و نظایر آن رخ داده باشد که استثنا خواهد بود.

به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی، پزشکان بخش خصوصی از نسخه نویسی الکترونیک استقبال چندان چشمگیری نکرده‌اند که یک علت این است که گروهی از پزشکان مایل نیستند با ما قرارداد ببندند؛ مشکل هم در فرآیند عقد قرارداد ما نیست بلکه تصور می‌کنند وقتی می‌توانند مستقیم از بیمار پول نقد بگیرند چرا باید از بیمه با تاخیر دریافت کنند.

نسخه نویسی الکترونیک و الزام حذف نسخ کاغذی از ابتدای دی آغاز شد.

بر اساس ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت با هدف ارائه خدمات الکترونیکی سلامت مکلف است در مدت ۲ سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به استقرار سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان و سامانه‌های اطلاعاتی مراکز سلامت با هماهنگی پایگاه ملی آمار ایران اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام، اگه نسخه نویسی کاغذی رو کلا حذف کنند تکلیف بیمه شده های تامین اجتماعی که به هر دلیلی اعتبار بیمه انها پایان یافته تکلیفشون چیه؟ بعنوان مثال وقتی کارفرمایی فقط یک ماه بیمه کارگر رو پرداخت نکنه، کل سوابق بیمه ای بیمه شده نادیده گرفته شده و مجاز به استفاده از خدمات درمانی تحت بیمه نیست و به این معنی است که پزشک دیگر قادر به ثبت نسخه الکترونیک نخواهد بود حال اگر نسخه کاغذی کلا حذف شود تکلیف چیست؟؟!!
آخرین اخبار