حوزه های علمیه در جریان سازی فرهنگ خیر و احسان نقش بسزایی دارند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در جریان سازی فرهنگ خیر و احسان از برنامه های اصلی کمیته امداد است.

صالحی گفت: کمیته امداد و حوزه علمیه به عنوان دو نهاد انقلابی و مردمی در سایه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در امر محرومیت زدایی و ترویج سنت های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری و افزایش سطح اعتماد عمومی در جامعه موثر هستند.

او با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی این نهاد، توانمندسازی از طریق ارائه خدمات فکری و فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی بین مددجویان تحت حمایت است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و ارتقاء کمی و کیفی خدمات، استفاده از ظرفیت های تبلیغی و ترویجی در حوزه های علمیه و روحانیون توانمند سازی فرهنگ و فکری خانواده از اولویت های اصلی این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: روحانیون و طلاب در رفع فقر و محرومیت نقش مهمی داشته و به عنوان حافظان انقلاب و شریعت اسلام و مبلغین سنت های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری تأثیر گذاری خوبی بین آحاد مختلف جامعه و اعتماد سازی به کارکردهای نظام دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ظرفیت عظیم و قابل توجه حوزه های علمیه استان زنجان در ارائه خدمات مددکاری تخصصی اسلامی در زمینه ارتقاء باورهای دینی و اعتقادی خانواده های تحت حمایت و ترویج پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: ظرفیت عظیم حوزه های علمیه و نقش برجسته روحانیون در هم افزایی و تشریک مساعی با فعالیت های این نهاد در عرصه های مختلف گرفته است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.