هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفی هوای شهر همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

سیدعادل عربی گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و با توجه به وزش شدید باد، میزان غلظت ذرات معلق و آلاینده‌های جوی هوا در سطح استان همدان بالاتر از حد مجاز است.

او گفت: براساس گزارش سازمان هواشناسی و پیش بینی شرایط جوی، میزان ذرات معلق و آلاینده‌های هوا در سطح استان و شهر همدان با پیش بینی شرایط جوی طی ساعات آینده رو به کاهش است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از بیماران قلبی و ریوی، کودکان و افراد مسن و مادران باردار خواست کرد از حضور و تردد غیرضروری در سطح شهر و فضا‌های باز پرهیز کنند.

به گفته عربی، استان همدان دارای پنج ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا است که در مکان‌های مناسب جانمایی و نصب شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده‌های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.
منبع: ایرنا

برچسب ها: وضعیت هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.