اسکان رسمی ۸۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در شهر اصفهان

شهردار اصفهان از اسکان رسمی حدود ۸۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: مشکلی برای اسکان مسافران نداشتیم.

علی قاسم‌زاده امروز در برنامه رادیویی سلام اصفهان گفت: روز‌های نخستین فروردین امسال در بسیاری از شهر‌ها اعلام شد که مسافران به آنجا سفر نکنند، زیرا امکان اسکان وجود ندارد، اما در کلانشهر اصفهان مشکلی برای اسکان مسافران نداشتیم.

نوروز ۱۴۰۱ بسیاری از مسافران در منزل اقوام خود اقامت داشتند، اما بخشی که در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش، خانه‌های معلم، ورزشگاه‌ها و کمپ روباز باغ فدک اسکان یافتند، حدود ۸۵۰ هزار نفر بودند که در نظرسنجی انجام شده، بیش از ۹۰ درصد آن‌ها از حضور در اصفهان و پذیرایی خوب مردم این شهر ابراز رضایت کرده بودند.

به گفته او من به عنوان یک اصفهانی در مواجه با مسافران نوروزی احساس سربلندی و افتخار می‌کردم؛ به‌خاطر همکاری خوب دستگاه‌ها و مردم که در میزبانی از مسافران سنگ تمام گذاشتند، امسال اصفهان شهری زیبا و جذاب برای مسافران نوروزی شده بود.

مسافران در کنار ابنیه تاریخی، طبیعت اصفهان، کنار زاینده رود و باغچه‌های سطح شهر می‌ایستادند و عکس یادگاری می‌گرفتند؛ انتشار این عکس‌ها در فضای مجازی سبب شد اصفهان از مسیر گردشگری بیشتر به مردم کشور معرفی شود.

قاسم‌زاده می‌گوید احتمال می‌رود در تابستان نیز با سفر‌های زیادی مواجه باشیم از این رو تصمیم گرفتیم فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان را دائمی کنیم و این ستاد تنها به تعطیلات نوروز اختصاص نداشته باشد.

او معتقد است با ورود گردشگران، اقتصاد شهر رونق می‌گیرد، تعامل‌های فرهنگی شکل می‌گیرد و در مجموع باعث ارتقاء کیفیت زندگی در شهر می‌شود، همچنین اصفهان در حوزه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، زیرا نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح بین‌المللی نیز جذابیت‌هایی دارد که می‌تواند جاذب گردشگر باشد.

شهردار اصفهان گفت: در این ایام یکی از نشریه‌های خارجی، اصفهان را در لیست ۵۲ شهر جذاب گردشگری به دنیا معرفی کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار