تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، مهمترین اولویت حوزه هنری انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را مهمترین موضوع اولویت‌دار استان در فضای فرهنگی و هنری دانست.

آقای قائدی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی، پرچمداری انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه این نهاد انقلابی دانست و گفت: هنر به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی عمل به جهاد تبیین است.

برای حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان ۲ وظیفه مهم شامل تقویت نیرو‌های توانمند استانی در راستای فعالیت‌های هنری و تولید محتوای جریان‌ساز و پیش‌رونده با محوریت زیست‌بوم استان در دستور کار است.


بیشتر بخوانید


امروز برخی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر جامعه شده و تنها با نگاه فرهنگی مسئولان قابل رفع است.

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مهمترین موضوع اولویت‌دار استان در فضای فرهنگی و هنری است، مطالبه‌گری این اولویت، در شهرستان‌های استان با هدف رشد فضای فرهنگی و ارتقای ظرفیت‌های هنری و فرهنگی ضروری است.

بودجه فرهنگی و هنری در کشور و استان قابل‌توجه نیست و با کمبود مواجه است.

معرفی چهره برتر هنر سال ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

در این راستا از هر واحد هنری، یک نامزد در هفته هنر انقلاب مشخص و از بین آن‌ها چهره هنر برتر سال براساس شاخص‌ها و ویژگی‌ها معرفی می‌شود.

مسجدمحوری از مهمترین برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری است، هسته‌های نمایش و سرود محلات با محوریت مسجد فعال می‌شود و در هفته هنر تئاتر، فعالان مسجد در شهرستان‌های لردگان، فارسان و بعضی از روستا‌های استان اجرا دارند.

با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاه قاب مهربانی در استان افتتاح و تمامی درآمد‌های مربوط به فروش آثار آن برای کمک به آزادسازی زندانیان و خانواده‌های آنان اختصاص داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.