امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کویتی:

رفع کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های انسانی به یمن ضرورت دارد

وزیر خارجه گفت: ضمن استقبال از برقراری آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های انسانی به یمن تاکید داریم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه شنبه ۱۳ فروردین امسال از توافق صنعاء با دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز بر سر توقف همه عملیات‌های نظامی و کاهش محاصره علیه یمن خبر داد.

پس از اعلام این موضوع، آقای سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از ابتکار نماینده سازمان ملل برای توقف ۲ ماهه عملیات نظامی در یمن، اجازه ورود کشتی‌ها و بازگشایی نسبی فرودگاه صنعاء استقبال کرد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از آتش بس انسانی دو ماهه توسط فرستاده ویژه سازمان ملل هم استقبال کرد.

آقای حسین امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این تماس به همتای کویتی خود گفت: علاوه بر گفت‌وگو، بر همکاری عملی منطقه‌ای تاکید داشته و همکاری منطقه‌ای را به نفع امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه می‌دانیم.

تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها از سایر موضوعات مورد اشاره رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بود.

شیخ احمد ناصر الصباح، وزیر خارجه کویت گفت: امیدواریم استمرار آتش بس، زمینه ساز گفت‌وگو‌های یمنی و حل و فصل بحران یمن شود.

به گفته او، «از مذاکره و گفت‌وگوی منطقه‌ای حمایت و از شما برای سفر به کویت و گفت‌وگو درباره گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای دعوت می‌کنیم.»

وزیر خارجه کویت در پاسخ به لزوم تعیین مرز آبی و بهره‌برداری از میادین مشترک، آمادگی کویت را برای از سرگیری مذاکرات حقوقی دو کشور اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خودمون داریم از گشنکی میمیریم
آخرین اخبار