۹۷۴ مورد بازدید نظارتی یگان حفاطت میراث فرهنگی از آثار تاریخی زنجان در نوروز ۱۴۰۱

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری زنجان گفت:۱۰ گروه یگان حفاظت وظیفه نظارت و پایش آثار تاریخی را در ایام نوروز بر عهده داشتند.

سرهنگ فضلی گفت: در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین سال جاری ۹۷۴ مورد بازدید نظارتی از اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان صورت گرفت.

او گفت: با توجه به حجم بالای بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی، ۱۰ گروه از کارکنان یگان حفاظت در سطح استان با سرکشی  شبانه روزی از محوطه‌های باستانی و اماکن ثبت شده به صورت ویژه در بنا‌ها حضور فعال دارند.

به گفته‌ی سرهنگ فضلی در طول نوروز به منظور جلوگیری از فرصت طلبی سودجویان و حفاران غیرمجاز، بازدید‌های نظارتی از آثار تاریخی-فرهنگی سطح استان افزایش یافت و این بازدید‌ها به صورت محسوس و نامحسوس تداوم خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی سراسر استان به‌صورت گشت‌های نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی در ساعت اداری و غیراداری و به ضرورت گشت‌های شبانه اجرایی می‌شود، اما قطعاً تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی شده در سطح استان و لزوم حفظ و حراست از میراث نیاکان، نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.