محدودیت های گوگل پلی برای ارائه برنامه مناسب کودکان

با قوانین جدید گوگل پلی، توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی باید برنامه با محتوای مناسب در اختیار کودکان قرار دهند.

آنچه برای کودکان، محتوای مناسب تلقی می‌شود در نقاط مختلف جهان متفاوت است. بنا به گزارش Android Police، محدودیت‌های جدیدی که در گوگل پلی در راه است شاید بدین معنی باشد که برخی برنامه ساخته شده برای کودکان در همه مناطق جهان در دسترس نخواهند بود. این بروزرسانی برای توسعه دهندگان برنامه اندروید به این معنی است که اگر محتوای برنامه آن‌ها نامناسب باشد باید از فروش برنامه‌های خود در مناطق خاص صرف نظر کنند.

این به عنوان بخشی از بروزرسانی خط مشی توسعه دهنده برنامه در آوریل ۲۰۲۲ خواهد بود. در بیانیه منتشر شده گوگل آمده است: «محتوای برنامه شما که در دسترس کودکان قرار گرفته است باید برای آن‌ها مناسب باشد. اگر محتوای برنامه شما حاوی محتوایی است که در سطح جهانی نامناسب است، اما این محتوا به نظر می‌رسد برای کاربران کودک در مناطقی خاص مناسب است این برنامه در همان مناطق در دسترس خواهد بود، اما در سایر نقاط در دسترس نخواهد بود.»


بیشتر بخوانید


در این بیانیه به این که چه چیزی یک برنامه را نامناسب می‌کند اشاره‌ای نشده است، اما به نظر می‌رسد گوگل با توجه به مناطق قوانین متفاوتی خواهد داشت. این موضوع و دانستن اینکه گوگل دقیقا چگونه از آن (قوانین) استفاده خواهد کرد چالش برانگیز است و تنها زمانی مشخص خواهد شد که موارد استفاده خاص را ببینیم.

گوگل پلی

با این حال هر منطقه از جهان در مورد محدودیت‌های سنی به طور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، تلگرام در فروشگاه گوگل پلی در آلمان برای رده سنی بالای ۱۸ سال ارائه می‌شود. این در حالی است که در انگلیس با سلب مسئولیت راهنمایی والدین بدون هیچ گونه قاعده قطعی در دسترس عموم است. اگرچه برنامه‌ای نیست که به طور خاص برای کودکان طراحی شده باشد، اما می‌تواند همان برنامه برای برخی از کودکان مفید بوده، اما با توجه به یک منطقه خاص برای کودکان دیگر نامناسب تلقی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.