آلمان ۱۴۰ پهپاد تهاجمی از رژیم صهیونیستی می‌خرد

کمیته دفاع پارلمان آلمان خرید ۱۴۰ پهپاد تهاجمی از رژیم صهیونیستی تحت قراردادی به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار را تایید کرد.

به گزارش بلومبرگ، کمیته دفاع پارلمان آلمان اعلام کرد برلین قصد دارد به زودی ۱۴۰ پهپاد تهاجمی به نام هرون تی پی (Heron TP) را از اسرائیل خریداری کند. این قرارداد به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار است.

انتظار می‌رود این پهپاد‌ها ظرف دو سال به آلمان تحویل داده شوند. ۶۰ مورد از آن‌ها برای اهداف آموزشی و ۸۰ مورد باقی مانده به منظور انجام عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آلمان همچنین در حال بررسی خرید یک سامانه سپر ضد موشکی با نام سیستم Arrow ۳ است که حدود دو میلیارد یورو (۲.۲ میلیارد دلار) هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای که به کمیته پارلمانی ارائه شده اعلام کرده : «وضعیت امنیتی در اروپا با حمله روسیه به اوکراین اساسا تغییر کرده است».

 گفته می‌شود سلاح‌های ارسالی غرب به اوکراین از قابلیت چندانی برخوردار نیستند. زلنسکی بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته بود هواپیمای جنگنده برایش ارسال کنند که پاسخی دریافت نکرد.

آلمانی‌ها یک هزار سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک استینگر ارسال کردند که قرار بود برای ساقط کردن هواپیما‌های روسیه از آن‌ها استفاده شود.

دولت آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در آخرین روزهای فعالیتش با تصویب قرارداد‌هایی به ارزش نزدیک به ۵ میلیارد یورو (۵.۶ میلیارد دلار) صادرات تسلیحات آلمان را به رکوردی بی‌سابقه رساند.

دولت مرکل در حالی که آماده ترک سمت خود بود، تقریبا ۵ میلیارد یورو قرارداد‌های کشتی‌های جنگی و دفاع موشکی را تصویب کرد. اولاف شولتس، صدر اعظم جدید هم که در آن زمان وزیر دارایی بود و از امضای این قراردادهای تسلیحاتی باخبر بود، مورد انتقاد قرار گرفت.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار