سم کشنده حلزون دریایی کلید تولید مسکن‌های جدید

دانشمندان دانشگاه گلاسکو برنامه‌هایی را برای مهار سم حلزون‌های مخروطی برای تولید مسکن‌های جدید شناسایی کرده اند.

دانشمندان و محققان همیشه روی کلید‌های درمان‌های انقلابی جدید کار می‌کنند و همه چیز را در این سیاره جستجو می‌کنند، حتی اگر یک سم کشنده باشد، به گونه‌ای که دانشمندان دانشگاه گلاسکو برنامه‌هایی را برای مهار سم حلزون‌های مخروطی برای تولید مسکن‌های جدید شناسایی کرده اند که نسبت به گزینه‌های فعلی موثرتر و کمتر اعتیاد آور هستند.

دکتر اندرو جیمیسون، که این پروژه را رهبری می‌کند، می‌گوید: حلزون‌های مخروطی ممکن است دورنمای غیرمحتملی برای پیشرفت در کشف دارو به نظر برسند، اما سمومی که آن‌ها تولید می‌کنند دارای خواص جالب بسیاری هستند که قبلاً در پزشکی نویدبخش بوده است.

حلزون‌های مخروطی شکارچیان دریایی هستند که در دریا‌ها و اقیانوس‌های گرم سرتاسر جهان یافت می‌شوند و قربانیان خود را با دراز کردن یک لوله انعطاف پذیر طولانی به نام پروبوسیس، قبل از رها کردن دندان‌های سمی شبیه نیزه، نیش می‌زنند.

زهر این حیوانات حاوی مواد شیمیایی به نام سموم پپتید‌های بسیار عصبی سمی است که با مسدود کردن بخش‌هایی از سیستم عصبی باعث فلج می‌شود و در حالی که این امر می‌تواند برای هر کسی که در راه حلزون مخروطی ایستاده باشد کشنده باشد، محققان معتقدند نسخه‌های اصلاح‌شده این پپتید‌ها می‌توانند برای مهار ایمن گیرنده‌های درد در انسان استفاده شود.

گروه دانشگاه گلاسکو با متخصصان یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی از دانشگاه ساوتهمپتون برای تحقیق در مورد چگونگی تأثیر زهر حلزون مخروطی بر عضلات انسان همکاری می‌کند.

ابتدا، این تیم بررسی خواهد کرد که چگونه پپتید‌های سمی در سطح مولکولی سنتز می‌شوند، و سپس آن‌ها بر اساس این دانش برای تولید پپتید‌های جدیدی که نوید تعامل با نوع خاصی از گیرنده در سیستم عصبی انسان به نام NACs را می‌دهند، ایجاد خواهند کرد.

در نهایت، این تیم شبیه‌سازی‌هایی را برای تعیین اینکه پپتید‌های سنتز شده به طور موثر به گیرنده‌های عضلانی متصل می‌شوند، اجرا می‌کنند، سپس به روش‌هایی نگاه می‌کنند که بتوانیم آنالوگ‌های جدید طراحی کنیم تا کارایی آن‌ها را به عنوان دارو‌های جدید برای طیف وسیعی از کاربرد‌های پزشکی کشف کنیم.

منبع: اخبارالیوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.