برقراری پیوند بین تولید محصولات کشاورزی با فعالیت‌های دانش‌بنیان

استاندار گیلان برقراری پیوند بین تولید محصولات کشاورزی با فعالیت‌های دانش‌بنیان را دارای اهمیت خواند.

اسدالله عباسی با اشاره به نقش موسسه در برقراری ارتباط بین تولید با علم روز و نیز بالا بردن میزان بازده تولید برنج گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و لازم است تولید محصولات کشاورزی، با فعالیت های دانش بنیان پیوند داشته باشد.

به گفته او، دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید برای حمایت از کشاورزان، ارائه تسهیلات، تهیه کود مناسب و نیز خرید توافقی محصولات کشاورزی و بیمه آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط آب و هوایی پیش رو و نیز کمبود منابع آبی؛ استفاده بهینه از آب، افزایش تولید در سطح، ارتقاء کمی و کیفی برنج، بی‌نیاز شدن از واردات این محصول و هوشمندسازی فعالیت‌های مرتبط با راه نیل اهمیت زیادی دارد.

موسسه تحقیقات برنج با انجام فعالیت‌های علمی و تولید ارقام مختلف سازگار با دمای محیط و مصرف مناسب آب؛ می‌تواند گام‌هایی برای بالا رفتن بازده تولید و رسیدن به خودکفایی در این محصول بردارد.

تجاری سازی محصولات کشاورزی، عملیاتی کردن یافته های علمی، سرعت بخشی به تولید دست آوردهای علمی، تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن، مکانیزاسیون همه بخش های تولید برنج از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.