تداوم طرح زیباسازی‌های بافت تاریخی یزد

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: گل آرایی‌های انجام شده در بافت تاریخی تا ولادت امام حسن مجتبی (ع) ادامه دارد.

علیرضا نقوی گفت: بیش از ۸۰ درصد پروژه‌ها بهره برداری شد که پروژه‌های شاخص در حوزه بهسازی و زیباسازی و کف سازی و بدنه سازی‌ها انجام شد و سعی کردیم عدالت در محله‌های بافت تاریخی رعایت شود.

او می گوید:  تکمیل مجموعه ورزشی شهدای چهارمنار، زیبا سازی بوستان خانواده، فضاسازی و محوطه سازی محله خرمشاد، کوچه بیوک، زندان اسکندر و بقعه دوازده  از  پروژه‌های شاخص منطقه بافت تاریخی در سال ۱۴۰۰ است.

به گفته نقوی  منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاهد افتتاح پروژه‌های جدید خواهد بود که یکی از این پروژه‌ها در بوستان محله شاه ابوالقاسم با طرح جدید، همراه با زمین چمن مصنوعی، وسایل بازی، ورزش و کافی شاپ است.

او گفت: مجموعه ورزشی محله سلسبیل، پارک وحشی بافقی به عنوان بزرگترین پارک منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد، پیاده روسازی خیابان شهید آیت الله مطهری و برخی کوچه‌های فرخی، توسعه و اصلاح مجموعه ورزشی خلف باغ از دیگر پروژه‌ای ۱۴۰۱ هستند.

به گفته او بودجه پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ از سوی شورای اسلامی شهر یزد تصویب شده و به محض ابلاغ، با اولویت بندی پروژه‌ها اقدامات آغاز خواهد شد.

نقوی گفت: شاهد بودیم مردم یزد به علت تراکم جمعیت زیاد مهمانان نوروزی در بافت تاریخی یزد، بازدید از این بافت را به زمان دیگری موکول کردند که این اقدام بسیار برای مجموعه مدیریت شهری کمک کننده بود.

مدیر منطقه تاریخی شهرداری یزد گفت: برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز امسال تجربه خوبی بود که در طول سال این اقدامات برای استفاده مردم یزد هم اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار