مدیر کل گمرک استان ایلام خبر داد

رشد ۱۱۶ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از مرز مهران به عراق

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران به ارزش یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده که این مقدار نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

آقای غلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ بالاترین وزن صادرات در ۵ سال اخیر ثبت شده که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روز‌های بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

او می گوید: محصولات کشاورزی به وزن ۲۴۸ هزار تن به ارزش ۷۴ میلیون دلار از کل صادرات را شامل شده است؛ سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن عمده محصولات صادراتی است.

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: در این مدت تعداد ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده و همچنین تعداد ۴ هزار کامیون ترانزیتی و به وزن بیش از صد هزار تن کار تشریفات قانونی آن انجام که به ترتیب ۱۰۶ و ۱۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

او می گوید: در ۵ ماهه آخر منتهی به اسفند ماه مجموع صادرات هر ماه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۰ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران به میزان ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.