افزایش ۷۰ درصدی ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس در اردبیل

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در ۲ روز گذشته با افزایش ۷۰ درصدی بار ترافیکی در خیابان‌ها و معابر شهر روبه‌رو هستیم.

سید حجت فتاحی گفت: با توجه به تقارن تعطیلی ادارات و واحدهای آموزشی در ۲ روز گذشته ما با انبوهی از تردد خودروهای شخصی در ساعات ظهر و بعد از ظهر روبه‌رو بودیم که در اکثر خیابان‌های اصلی شهر بار ترافیکی را تشدید کرده است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل می گوید: اکثر خانواده‌ها با خودروهای شخصی فرزندان خود را به مدرسه رسانده و این خود عاملی بر تشدید بار ترافیکی در مسیرها و خیابان‌های اصلی شهر شده است و عمده مشکل پلیس بار ترافیکی ساعت ۱۲ تا ۱۴ ظهر و ۱۷ تا ۱۹ عصر است که در عمده خیابان‌های شهر ما با تشدید ترددها و بار ترافیکی روبه‌رو هستیم.

به گفته او، جلسه شورای ترافیک شهرستان با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل برگزار شد و قرار شد از هفته آینده مشکل سرویس مدارس برطرف و اکثر دانش‌آموزان از طریق سرویس مدارس جابجا شوند.

فتاحی گفت: ما نمی‌توانیم در خیابان‌های شهر پاسخگوی حجم انبوهی از ترافیک و تردد شهری در ساعات خاص باشیم و قطعاً مدیریت کنترل ترافیک نیاز به همراهی خانواده‌ها و سایر دستگاه‌ها دارد.

او مشکل پارک دوبله خودروها را در جلوی مدارس و واحدهای آموزشی یادآور شد و گفت: با پیگیری که انجام می‌شود امیدواریم در هفته آینده سرویس مدارس فعالیت خود را آغاز کرده و عمده این مشکلات برطرف شود تا خانواده‌ها با سپردن فرزندانشان به سرویس مدارس از تردد نابجا پرهیز کنند.

فتاحی در ادامه می گوید: در ساعات نزدیک به افطار نیز بار ترافیکی در برخی از مسیرها بسیار زیاد است که پلیس تلاش دارد تا با راهکارهای درست و منطقی بار ترافیکی را به خیابان‌های همجوار منتقل کرده تا از شدت ترافیک در برخی از خیابان‌ها و معابر شهر بکاهد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل از شهروندان خواست تا برای تردد داخل شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و از آوردن خودروهای شخصی تا حد امکان جلوگیری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.