فرماندار شهرستان گناوه:

ایجاد فضای کسب و کار متناسب با ظرفیت‌های شهرستانی است

فرماندار شهرستان گناوه گفت: احیاء و ایجاد فضای کسب و کار جزء با توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز منطقه‌ای امکان پذیر نیست.

محمدتقی صفری در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، گفت آموزش‌های مهارتی لازمه توسعه است و نیروی کار آموزش دیده جزو ارکان اصلی توسعه در همه زمینه هاست بنابراین آموزش‌های مهارتی بایستی بیش از پیش در جهت توسعه شهرستان گناوه مورد توجه قرار گیرد.

او می‌گوید: مهارت به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار و شرط لازم برای حیات افراد در فضای کسب و کار است که افراد فعال در این حوزه باید نسبت به ارتقاء مهارت‌های تخصصی شغل خود از طریق آموزش‌های مهارتی اقدام نمایند و افراد جویای کار فاقد تخصص نیز می‌توانند با بهره مندی از آموزش‌های مهارتی به افراد متخصص و ماهر در حوزه کسب و کار مورد علاقه خود مبدل شوند.

فرماندار شهرستان گناوه  ترویج فرهنگ فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان را ضروری دانست.

صفری می‌گوید: اگر می‌خواهیم گام مهم و موثری را در افزایش تولیدات داخلی و ارتقاء کیفیت و بهره وری تولیدات داخلی برداریم ناگزیر به توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

او مغفول ماندن حوزه گردشگری شهرستان گناوه به عنوان یک مزیت نسبی را از کاستی‌های این شهرستان در برنامه ریزی‌های صورت گرفته اعلام کرد.

فرماندار گناوه گفت: آموزش‌های مهارتی با ورود به این حوزه و تربیت نیروی متخصص در این بخش می‌تواند گامی تاثیرگذار را در رونق بخش گردشگری شهرستان بردارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه بیش از ۷۰ حرفه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گناوه آموزش داده می‌شود، گفت: آموزش حرفه‌های مهارتی در گناوه بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی روستا‌ها و شهر‌ها تدوین و اجرایی شده است.

عبدالمجید دراهکی اعلام کرد که ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناوه زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی در این منطقه می‌شود.

او می‌گوید: برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغالزایی در شهرستان گناوه انتظار می‌رود آموزش‌های فنی و مهارتی در این شهرستان رونق و توسعه گرفته تا از این طریق بتوانیم شاهد توسعه آن باشیم.

دراهکی گفت: آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های مناطق شهری و روستایی ارائه می‌شود که در این راستا امسال آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی در گناوه آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.