هابل از یک کهکشان غبارآلود تصویری منتشر کرد

تلسکوپ هابل به تازگی از یک کهکشان غبار آلود، عکسی منتشر کرده است.

تلسکوپ فضایی هابل این هفته تصویری از یک کهکشان غبارآلود منتشر کرد. این کهکشان NGC ۷۱۷۲ نام دارد و در فاصله ۱۱۰ میلیون سال نوری از ما و در صورت فلکی Piscis Austrinus قرار گرفته است.

به گزارش اليوم السابع، دانشمندان و اخترشناسان مسیر غبار آلودی که راهش  از طریق NGC ۷۱۷۲ قطع شده، هسته درخشان کهکشان را پنهان می‌کند و باعث می‌شود که NGC ۷۱۷۲ از کنار یک کهکشان مارپیچی معمولی به نظر برسد. پس از کشف این کهکشان، ستاره‌شناسان آن را در سراسر طیف الکترومغناطیسی اسکن کردند و به سرعت متوجه شدند که NGC ۷۱۷۲ یک نوع کهکشان درخشان است. براساس تحقیقات، این کهکشان به  یک هسته و سیاهچاله بسیار پرجرم متصل شده است.

هابل اجرامی مانند این کهکشان را در طول موج نور مرئی مشاهده می‌کند که همان چیزی است که چشم انسان می‌تواند ببیند و این تصویر با استفاده از دو ابزار آن یعنی دوربین پیشرفته نقشه برداری و دوربین میدان وسیع گرفته شده است.

کهکشان غبارآلود

برای درک بیشتر ساختار این کهکشان، لازم بود در دهه هشتاد ستاره شناسان کهکشان را در طول موج مادون قرمز مشاهده کنند که می‌تواند از میان ابر‌های غباری برای مشاهده ساختار‌های زیر آن و مشاهدات این طول موج‌ها کهکشان درخشان  را آشکار کردند. تصویر هابل از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای مطالعه هسته‌های فعال کهکشانی استفاده می‌کند، تا  این کهکشان‌ را کشف کنند.