برگزاری مسابقه کتابخوانی قرآن ویژه اصحاب رسانه قزوین

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: مسابقه کتابخوانی مفاهیم قرآن از سوره‌های کوثر و قدر ویژه اصحاب رسانه قزوین به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

محمد کشاورز گفت: در راستای ترویج فرهنگ توجه به مفاهیم قرآنی و بهره‌برداری ازآیات قرآن، مسابقه کتابخوانی «کوثر قرآن» از تفسیر نور حجت الاسلام محسن قرائتی در ماه مبارک رمضان برای خانواده فرهیخته و بزرگ رسانه استان قزوین برگزار می‌شود.

 سوره کوثر صد و هشتمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء سی‌ام قرآن جای دارد، این سوره کوچک‌ترین سوره قرآن است و به دلیل سخن گفتن از نعمتی به نام کوثر برای پیامبر (ص) در نخستین آیه، کوثر نامیده شده و از پیامبر خواسته است تا در برابر این نعمت بزرگ، نماز بخواند و قربانی کند.

 سوره قَدْر نیز نود و هفتمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء ۳۰ جای دارد و نام سوره قدر از آیات ابتدایی آن گرفته شده که به نزول قرآن در شب قدر و اهمیت آن شب اشاره دارد.

 در این مسابقه شامل ۱۰ سؤال از متن تفسیر سوره‌های یاد شده طرح شده که شرکت کنندگان باید به آن‌ها پاسخ دهند.

 تفسیر سوره‌های کوثر و قدربه صورت پی دی اف (PDF) در سایت سازمان بسیج رسانه به آدرس http://basijmedia.ir و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 علاقه مندان می‌توانند تا ۲۸ فروردین ماه جاری با ارسال پاسخ نامه و مشخصات خود و رسانه شان به آدرس پستی قزوین، شهرک کوثر، خیابان اندیشه، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک ۹ یا شماره مجازی (واتساپ) ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ و یا ارسال مشخصات خود و شماره گزینه‌های صحیح به صورت یک عدد ۱۰ رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۸۸۳۹ در این مسابقه معنوی و فرهنگی شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار