آغاز نظارت استاندارد بر مواد غذایی پرمصرف ماه رمضان

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران از آغاز طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

عباس رحیمی گفت: طرح بازرسی، نظارت و کنترل کالا‌های پر مصرف در ماه مبارک رمضان در مراکز عرضه و توزیع کالا مازندران از سوی استاندارد آغاز شده است.

با آغاز ماه مبارک رمضان و بدلیل حساسیت مصرف کالا‌ها به خصوص در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند و بازرسین با مراجعه به مراکز عرضه، اقلام پرمصرف فهرست بازرسی ویژه سازمان ملی استاندارد ایران نظیر گوشت چرخ کرده، خرما مضافتی، زولبیا و بامیه، انواع شیرینی آردی پر مصرف، شیر پاستوریزه، سوسیس کالباس، روغن آفتابگردان، پنیر تازه وروغن سرخ کردنی را مورد بازرسی ویژه قرار خواهند داد.

با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی کالا‌های مصرفی و مورد نیاز شهروندان انجام می‌شود از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه داران اطمینان حاصل می‌شود.

به گفته رحیمی با توجه به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول، گفت: تولید کنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.

او می‌گوید: به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالا‌های مصرفی، کنترل و آزمون ترازو‌های مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالا‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره‌ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

شهروندان در صورت مشاهده هر گونه کالای مشمول استاندارد فاقد علامت استاندارد یا برخوردار از کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد به ویژه اقلام مورد تاکید در فهرست نظارتی ماه مبارک رمضان، موارد را با از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اطلاع این اداره کل برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار