فرانسه نیز دیپلمات‌های روسیه را اخراج می‌کند

خبرگزاری رویترز از تصمیم فرانسه برای اخراج شماری از دیپلمات‌های روسیه خبر داد.

خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) اعلام کرد: فرانسه تصمیم گرفته است شماری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را که در پاریس مشغول به کار هستند، اخراج کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد گزارش‌ها حاکی از آن است فرانسه ۳۰ دیپلمات روسیه را اخراج خواهد کرد.

این در حالی است که خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز از واکنش این کشور به تصمیم فرانسه خبر داد و اعلام کرد: مسکو به تصمیم پاریس برای اخراج شماری از دیپلمات‌های روسیه پاسخ خواهد داد.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد وزارت خارجه روسیه گفته است مسکو به تصمیم فرانسه برای اخراج دیپلمات‌های روسیه پاسخ خواهد داد.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز «آنالنا بربوک» وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرد که دولت آلمان امروز (دوشنبه) تصمیم گرفت تا ۴۰ نفر از مقام‌های روسیه در سفارت مسکو در برلین را عنصر نامطلوب دانسته و همچنین آلمان تصمیم دارد کمک‌های خود به اوکراین را افزایش دهد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، بربوک در بیانیه‌ای با ادعای کشتار غیرنظامیان در شمال اوکراین از سوی نیرو‌های روسی گفت: «تصویر منتشر شده از بوچا شاهدی بر وحشیگری باورنکردنی به رهبری روسیه و پیروان آن است؛ بنابراین دولت فدرال امروز تصمیم گرفت تا تعداد قابل توجهی از اعضای سفارت روسیه که هر روز در آلمان بر علیه آزادی و انسجام جامعه ما کار کرده‌اند را نامطلوب بداند.»

ادعای مقامات غربی در خصوص کشتار نظامیان روسیه در شهر بوچای اوکراین در حالی مطرح می‌شود که امروز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که قاطعانه هرگونه اتهام مرتبط با قتل غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین را رد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار