خطیب‌زاده: ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم/ راه‌حل گشایش مذاکرات در کاخ سفید است/ ظاهرا آمریکا باور کرده پلیس دنیاست!

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا تلاش می‌کند موضوعات باقیمانده را گروگان مسائل داخلی خود کند و ایران و ایرانی نمی‌تواند تا ابد صبوری کند.

سعید خطیب‌زاده گفت: همه ما فراموش نکنیم آنکه امروز در مقابل ما قرار دارد دولتی نیست که به وظایفش عمل کند می‌خواهد از ابزار‌های قانونی استفاده کند که به وظایفش عمل نکند. آنچه در وین هست به خاطر رویکرد آمریکاست و آمریکا تلاش می‌کند موضوعات باقیمانده را گروگان مسائل داخلی خود کند و ایران و ایرانی نمی‌تواند تا ابد صبوری کند. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی داشته باشد باید تصمیم سیاسی خود را در اسرع وقت بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه می گوید بایدن و کاخ سفید تصمیم خود را نگرفته‌اند و متاسفانه کل یک توافق را گروگان مسائل حزبی و داخلی آمریکا کرده‌اند و همان رویکردی را پیش می‌گیرد که منجر به شکست بسیاری از توافقات بین المللی شده است یعنی منوط کردن یک توافق بین‌المللی به زدو بند‌های داخلی خودشان.

آقای خطیب‌زاده اعتقاد دارد که توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ چارچوب بحث است و در همین چارچوب دولت بایدن باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد این‌که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند آمریکا تصمیم خود را نگرفته است.

واشنگتن باید به خواسته‌های معقول ایران پاسخ منطقی بدهد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آمریکا مسئول توقف امروز مذاکرات و تطویل روز‌های آتی بوده و راه‌حل هم در کاخ سفید است. باید به خواسته‌های معقول ایران که مورد تایید اعضای ۱+۴ است، پاسخ منطقی بدهد که ما آمادگی داشته باشیم به وین بازگردیم. توافق بسیار در دسترس است اگر آمریکا بداند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌های خود کوتاه می‌آییم.

به گفته او، « اصلا اینگونه نبوده که ما منطقه را به برجام متصل کنیم. انتقاع ایران از برجام مطابق نص توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ ماموریت اصلی وزارت خارجه است. الان در گام‌های پایانی آمریکا دارد تلاش می‌کند انتفاع چرخه اقتصادی ایران و انتفاع ما از ابعاد مختلف برجام را مانع شود.»

خطیب‌زاده گفت: در نقطه‌ای هستیم که دولت بایدن می‌خواهد میراث ترامپ را طی کند یا به عنوان یک دولت نیمه مسؤول عمل و توافق انجام شود. بازیگران بین‌المللی می‌بینند دولت بایدن همان مسیر دولت قبلی را می‌رود. تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه جزو رویه‌های عادی آمریکا شده و باورش شده است که پلیس دنیاست و قوانین داخلی این کشور قوانین بین‌المللی است. گردن کشی و زیاده خواهی جواب نمی‌دهد.

موضوع زندانیان منوط به اقدامات طرف آمریکایی است

او در پاسخ به سوالی درباره سفر انریکه مورا گفت: او در این سفر حامل برخی نکات بود و می‌خواست با ما تبادل نظر کند موضوعات مدنظر خود را به مورا گفتیم. پیام و خواسته‌های ما روشن بود. سفر مورا برای این بود که از این شرایط خارج شویم. تلاش کردیم به عنوان ایران مسیر دیگری را مجددا امتحان کنیم که موضوعات باقیمانده حل و فصل شود. تا الان بیشترین ابتکارات را ایران داشته است.

به گفته خطیب‌زاده، «منتظر پاسخ طرف مقابل هستیم، ولی هنوز دریافت نکردیم. موضوع زندانیان منوط به اقدامات طرف آمریکایی است.»

سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است

خطیب‌زاده درخصوص عملکرد وزارت خارجه در سال گذشته گفت: کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است هم در حوزه رفع تحریم‌ها و هم خنثی سازی تحریم‌ها و صیانت از منافع مردم ایران.

به گفته او، «سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است.»

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفارتخانه‌های ما تلاش کردند کمک موثری را داشته باشند که صنعت توریسم برگردد. چارچوب ایجاد روابط تاب آور خارجی چارچوبی بود که وزارت خارجه پیگیری کرد و در ۶ ماه دوم سال نتایج موفقی داشت. در حوزه رفع تحریم‌ها هم اقدامات گسترده‌ای از سوی دستگاه دیپلماسی انجام شد و ماه‌ها مذاکره و ده‌ها جلسه در وین و صد‌ها جلسه در تهران و رفت و برگشت‌های متعدد حجم بسیار زیادی از فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی بود. سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است، توازن در موضوع و توازن در منطقه.

آمریکا نشان داده از نظر واشنگتن همه چیز سیاسی است

خطیب‌زاده درباره اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا و وضعیت مذاکرات وین گفت: آمریکا از این اقدامات متناقض زیاد کرده است. آنچه در خصوص یکی از هنرمندان ما رخ داد همه عزیزان آگاهی دارند این یکی از نمونه‌ها از صد‌ها هزار نمونه‌ای است که طی ۴۰ سال گذشته آمریکا علیه ملت ایران انجام داده است.

به گفته او، «آمریکا نشان داده از نظر واشنگتن همه چیز سیاسی است و هر زمان لازم بداند همه ارزش‌ها را قربانی می‌کند که اهداف سیاسی خود را جلو ببرد. آن‌چه برایش مهم است سیاست‌هایی است که در واشنگتن و در کاخ سفید بر علیه ملت ایران فرمول‌بندی شده است.»

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: اکنون در گام‌های پایانی آمریکا تلاش می‌کند انتفاع چرخه اقتصادی ایران و انتفاع ما از ابعاد مختلف برجام را مانع شود. ما در نقطه‌ای هستیم که دولت بایدن می‌خواهد میراث ترامپ را طی کند یا به عنوان یک دولت نیمه مسئول عمل و توافق انجام شود. بازیگران بین‌المللی می‌بینند دولت بایدن همان مسیر دولت قبلی را می‌رود.

کل توافق معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره روند مذاکرات و موضوعات باقی‌مانده گفت: کل توافق معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است. الان هفته‌هاست که وضعیت همین است. موضوع اشخاص حقیقی و حقوقی است که باید براساس برجام از لیست تحریمی خارج شوند به اضافه انتفاع اقتصادی ایران در چرخه کامل انتفاع. این‌ها موضوعاتی است که معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است.

به گفته این دیپلمات ارشد کشورمان، «دولت بایدن باید نشان دهد نماینده واقعی دولت آمریکاست.»

اگر امروز پافشاری ما بر حقوق و منافع ملت نبود شاید توافق نیم بندی ماه‌ها قبل حاصل می‌شد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: وزارت خارجه وزارت همه است و وزارت خارجه این جریان یا آن جریان نیست. هم وزارت خارجه آن‌هایی است که موافق توافق هستند و هم وزارت خارجه آن‌هایی است که شاید موافق توافق نباشند. 

به گفته او، «وزارت خارجه مسئولیت قطعی در حفظ و صیانت از منافع مردم دارد؛ مخالفان و موافقان همه جایگاه خود را دارند. وزارت خارجه یک ماموریت دارد دستگاه حاکمیتی است؛ روابط دولت و مجلس و روابط وزارت خارجه و مجلس در بسیاری از ابعاد در مسیر همکاری هستند.»

خطیب‌زاده گفت: شورای عالی امنیت ملی راهبری مذاکرات را دارد در این شورا رئیس مجلس و در کمیته هسته‌ای حضور دارد. اگر امروز پافشاری ما بر حقوق و منافع ملت نبود شاید توافق نیم بندی ماه‌ها قبل حاصل می‌شد. همه را دعوت می‌کنم خوانش غیرگزینشی داشته باشند. بیان بیش از من جزییاتی از توافق و مذاکرات را علنی می‌کند که خواست ما در مذاکرات نیست.

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره زمان بازگشت هیأت‌ها به وین گفت: ما هنوز جواب آخری از واشنگتن دریافت نکردیم و اگر پاسخ واشنگتن مناسب باشد با نکات مطرح می‌توانیم در اسرع وقت به وین برویم نه برای مذاکرات جدید برای نهایی کردن توافق. پاسخ و سیگنال باید از واشنگتن داده شود.

به گفته او، «بین ایران و آژانس مطابق اقدامی که در تهران توافق شد رفت و برگشت‌هایی بوده و مسیر در حال پیگیری است.»

مذاکرات ایران و عربستان نیازمند دستورکار مشخص است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت: آمادگی داریم تاریخ گفت‌وگوها مشخص شود و ادامه یابد. گفت‌وگو‌ها نیازمند دستورکار مشخص است. نظرات خود را مکتوب به طرف سعودی دادیم. مسائل اختلافی ما و سعودی روشن است و به رغم پرونده‌های اختلافی باید تلاش کنیم روابط خود را عادی کنیم و منتفع روابط عادی مردم منطقه و دو کشور هستند.

او درباره بدهی انگلیس به ایران گفت: سیاست قطعی ما همواره این بوده که اگر در لندن خواسته موضوعی را گروگان این پول کنند لندن بار‌ها چنین کرده است. سال‌ها بدهی خود را به ایران به عقب انداخته بود.

مناطق آزاد ما و کیش و قشم  در تدارک میزبانی از جام جهانی هستند

خطیب‌زاده درباره ورود جام جهانی فوتبال در قطر گفت: از قبل با دولت قطر گفت‌وگو‌های داشتیم. مناطق آزاد ما و کیش و قشم تدارکاتی را دیدند که میزبان برخی از هواداران فوتبال باشند و امکانات خود را در اختیار بازیکنان قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
برای اکثریت ملت تولید این داروها حالا نمی گم مهم نیست.مهم برای ملت ایران ساخت بمب اتم است.تا مسئولین کشورم بمب اتم نسازند خیال ما ملت راحت نیست...اگر دشمنان ناراحت میشن ما ملت را تحریم می کنند ایرادی ندارد تحریم کنند.ما ملت زیر دست آنها نیستیم ما ملتی مستقل هستیم هویت ما جان ما در خطر است.اطراف کشور من ایران کشورهای تروریست پرور زیادی وجود دارد افکار تکفیری تولید می کنند.مگر شاهد اقدامات تروریستی درایران ودر سوریه وعراق نبودید؟اگر جهان می خواهد ما ایرانیان سلاح اتمی تولید نکنیم پس باید به ما تضمین بدهند باید تحریم ها را فوری فوری لغو کنند تا ما ملت ایران دست از درخواست ساخت بمب اتم برداریم.مسئولین کشور حق ندارن گوش به حرف افراد بدخواه ووطن فروش بدهند.یا ساخت بمب اتم یا هم تضمین امنیتی هم لغو کوچکترین تحریم تا بزرگترین تحریم.مگر اظهارات رییس جمهور اوکراین را نشنیدید گفت سلاح های اتمی خودرا تحویل غرب دادیم تضمین امنیتی دادیم اما برعکس شد امروز شاهد جنگ روسیه علیه کشورشان هستند ملت اوکراین دربدر مرزها آواره کوه ودشت بیابان شدن.شک نکنید اگر ما ملت ایران در آن موقعیت قرار می گرفتیم جنگنده‌های اسرائیلی بصورت ناشناس به پیشنهاد غربی ها زنان وکودکان ما را در مرزها وکوه ودشت بیابان بمباران می کردن.اگر دشمنان تکفیری به کشور من ایران حمله کنند لطفاً بگید ما ملت به کدام کشور مهاجرت کنیم؟افغانی ها اینگونه راحت وارد کشور من می شوند آیا درصورت جنگی علیه کشور من ایران.آیا ما می توانیم به کشوری که عمارت اسلامی دارد فرار یا مهاجرت کنیم؟به پاکستان به عراق به ترکیه آیا می توانیم فرار کنیم؟مسئولین ایران باید این مسائل را درنظر بگیرن.گوش به حرف آمریکا وغرب وبدخواهان وطنی نکننداین حرف همه ملت ایران است.با گرانی می سازیم اما با ناامنی نمی توانیم.گروهی غربگدا تمام منابع ارزی کشور را دوران حکومت حسن روحانی به پستوهای منزل خود انتقال دادن کم کم به بازار میارن روی قیمت دلار تأثیر منفی میزارن.انتشار بدهکاران کلان اقدامی خوب است آنها دلار را در منزل نگهداری می کنند باید فوری بدهی خودرا تسویه کنند.اگر دلار را مخفی نکرده بودن ذخایر ارزی را کاهش نداده بودن این گرانی بر کشور حاکم نبود.باید صادرات با پول ملی کشور انجام شود
مواظب غربگداها باشید میلیاردها دلار ارز خارجی درمنزل مخفی دارن نمی خواهند ارزش آنها کم شود در مسیر مذاکرات سنگ اندازی می کننددر مسیر فروش وصادرات نفت وگاز با پول ملی ایران مخالفت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
امریکا پلیس ،روسیه انگل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا تا شما سرسپرده ها و بی عرضه ها و نوکرها را دارد و میداند شما چه هستید و نیاز به کاری ندارد شما صبور باشید کافی است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا تا شما سرسپرده ها و بی عرضه ها و نوکرها را دارد و میداند شما چه هستید و نیاز به کاری ندارد شما صبور باشید کافی است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آقای خطیب زاده شخص شما ملت صبوری هستید؟!! از طرف چه کسی صحبت می کنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۰:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خب چرا از ما مردم حرف میزنین. ما هیچ صبری نداریم اوکی بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ما هرچی باشیم از روسیه گنده تر نیستیم که الان مونده چه کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
ما نه تو
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تا زمانی که رفتار کردار رعیتی نشان می دهی آمریکا خود را صاحب و ارباب دنیا می داند چونکه مذاکرات ایران با ۴+۱ بود و نه با کدخدای آنها.
Singapore
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ملت کم اراده ای داریم
یک ضرب المثل آلمانی می گویید : افتادن در لجن ننگ نیست
ننگ آن است که در همان جا بمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ایران بایدباروسیه انحاد کنه،تنگه هرمز روببنده،یمنی هاهم خلیج عدن رو بگیرن،نگذارن یک قطره نفت تو دنیاصادربشه،اتحاد روسیه و ایران درتحریم انرژی ،جهان بخصوص غرب و امریکا رو به زانو درمیاره و همه مستکبران درمقابل ایران و روسیه تعظیم میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
لابد دویست کشور دیگه هم قاقن و صاف وایمیسن شما هر چی عشقد کشید انجام بدید
اگه شدنی بود قبلا میبستن صد بار تهدید کردن یه بار انجام ندادن یکیش تنگه هرمز کی یاد داری ده دقیقه بسته شده باشه اما صد بار تهدید شده میبندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
خیلی دوس دارین برابرتون تعظیم کنن. ؟ولی انسان باید فقط برابر خدا تعظیم کنه. تو هم دیگه به کسی تعظیم نکن. باشه؟ در ضمن تنگه ها تسمه شلوار نیستن که سریع بشه ببندینشون. توی دریاهای منطقه غیر از دزدان سومالی کسانی دیگه هم هستن.. اما تو اون نقشه ای که جلوت هست پیدا نیستن. اونجا فقط خلیج عدن و دریای عمان و دریای سرخ و دریای عرب رو نوشته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
پس توافقی در کار نیس ایطو ک شما حرف زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آقای خطیب زاده شخص شما ملت صبوری هستید؟!! از طرف چه کسی صحبت می کنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
پس توافقی در کار نیس ایطو ک شما حرف زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ظاهرا تو باید باور کنی آمریکا پلیس دنیا نه رییس این دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
طبل توخالی خودشو قیم دنیا فرض کرده
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تو صحبت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
18:42 :شما صحبت کن ببینیم چی تو چنته داری ؟ ولی مثل آدم صحبت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
از مجلس انتظار داریم در فرصت باقیمانده نقطه نظرات خود را به طور رسمی به دولت انتقال دهد تا در مذاکرات لحاظ شود ، اینکه آقای نبویان دائم برای ملت سخنرانی کند کار بیهوده ای است مجلس اگر میخواهد به وظایفش عمل کند راهش همین است که عرض کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خداباماست کدخداهیچکاره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آقای خطیب زاده شخص شما ملت صبوری هستید؟!! از طرف چه کسی صحبت می کنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
غنی سازی را به نود درصد برسانید حتما اینگونه تحریمها را برمیدارند باید افسار غرب را محکم‌تر کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اونوقت دنیا کاری میکنه که مثل کره شمالی سگ و گربه بخوریم بعضی ها عجب تفکراتی دارن
همین غنی سازی سه درصدی رو با بدبختی مجوز دادن ظرف 17 سال دلار 800 تومنی تا 32000 تومن رفت و حالا به زور چین و ... شده 27000 تومن
تورم خانه و زمین و ازاق و مابقی که دیگه بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
لات کوچه خلوت ، بیرون فقط هارت و پورت هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آقای خطیب زاده شخص شما ملت صبوری هستید؟!! از طرف چه کسی صحبت می کنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سه ماه پیش همین حرف نزده بودی همش شده تکرار مکررات (به توافق نزدیک شدیم نکات کلیدی باقی مانده توپ توی زمین امریکاست و...)هر وقت توافق کردید اعلام کنید مردم خسته شدند با اعصاب مردم بازی نکنید
Germany
7891
۱۵:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یعنی می خواهی بگویی: من نه انم که زبونی کشم از چرخ و فلک--چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد؟ لنت بر جسم و جان برجام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اگر راست میگید چرا غنی سازی رو به ۹۰درصد نمی رسونید و اگر راست میگید چرا فیلم دوربین های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رو پاک و دوربین ها رو جمع نمی کنید و...
ما این همه برگ برنده داریم چرا ازش استفاده نمی کنید و...
یکی از این برگ برنده تنگه هرمز که با بستنش قیمت نفت بالای ۵۰۰ دلار یا حتی ۱۰۰۰دلار میرسه و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مثل آمریکا گوش مسئول نالایق را باید گرفت و از کشور بیرون انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اف ای سخنگو. بیانات شما مصرف خارجی که نداره هیچ ظاهرا مصرف داخلی هم نداره. بگرد چیز دیگه پیدا کن برای گفتن.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نه شما پلیس دنیا هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ما که هیچ ادعایی نداریم ولی از حقوق ملت دفاع می کنیم ، اگر هم چیزی بوده مقصر اصلی را گم نکن ، غرب پا رو دم این شیر نگذارند 500 ساله که این شیر بی آزار است برخلاف آمریکا که یک جنگ را تمام نکرده جنگ دیگری در جهان راه می اندازد .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۱۴:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خوب میخواهید چکار کنید.
آمریکا تحریم کنید
به آمریکا حمله می کنید
تراز تجاری با آمریکا کم می‌کنید
آمریکا راازدانش و تولید محروم می کنید
برو بابا هنوز بچه ای دربرابر آمریکا بی ایستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نه منتظر میمونن انتظار طبق اون ضرب الکچل گر صبر کنی زغوره حلوا متنها سازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
می خواهیم با صبر و تعقل کاری کنیم که جهانیان بدانند این طبل تو خالی است و همه می توانند به حقوق حقه خود برسند .
ایران که آمریکا نیست حاشا ، نه تحریم ظالمانه ، نه حمله قلدرانه و کور کورانه ، نه اخلال در تجارت ، نه نه سد در برابر علم و رشد فرهنگی ، بلکه نپذیرفتن ظلم و تحقیر و تحریم و تهدید . ما حق زندگی با عزت داریم یا خیر ؟ یا به نظر شما بچه ترسو های غرب گدا حق ما فقط مظلوم بودن و تحریم و گشنگی است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مذاکرات بر جام تأثیر خودش را برای اتلاف وقت و فشار بر اقتصاد و یار گیری نفوذی در کشور (جاسوسان خیانت کار داخلی) و کوتاه آمدن وهمکاری ایران در شکل گیری دولت فعلی افغانستان و حالا هم کنار زدن وزیر پاکستان همه و همه به زیان کشور شده و ایران را در تنگ نا گذاشته و از طفی هم شکل گیری اتحاد اعراب با اسرائیل و شروع جنگ در سوریه نیز محتمل است کا با این کار سیاسیون و انقلابیون هر چه زود تر باید بفکر پاکسازی خائنین و محاحمه خائنین باشند و آمادگی لازم برای هر خیانتی توسط آمریکا و غرب باشد به هیچ وجه آمریکا و غرب و روسیه هم قابل اطمینان نیستند .هر چه که بر روی برجام انژی گذاشته شود مسائل اصلی پیشرفتهای اقتصادی و نظامی در کشور تحت تأثی منفی قرار میگیرد . عدم برخورد باخائنین نفوذی کار را مشکل تر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
جناب مردم مانند شما مسئولین در ناز و نعمت و به خزانه غیب وصل نیستند و فرزندانشون در ناز و نعمت در کانادا و امریکا و انگلیس خوش نمی گذرونن که مثل شما صبور باشند و هر روز توپ بندازن تو زمین امریکا و اونا یه توپ دیگه بندازن تو زمینشون با هم والیبال کنن. نه جناب صبر مردم تمومه. اجازتون رو از پوتین و لاوروف و اولیانوف بگیرید و توافق کنید . مردم خسته و گرسنه اند.همشه دارو دسته بایدن نیستند که اینقدر کوتاه بیان و شما طاقچه بالا بذارید. دو سال دیگه یک نفر مثل ترامپ پیدا میشه و دفتر و دستکشون رو از وین جمع می کنه میره. . منافع مردم و کشور را به منافع روسیه ترجیح بدهید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اخوی ، آمریکا مشکل را ایجاد کرده و ظلم کرده و توافق پاره کرده و موضوع را سالهاست که کش می دهد و کوتاه نمی آید تا ایران از همه حقوق خود کوتاه بیاید و درس عبرتی شود برای سایرین . مردم اگر عزت و اقتدار و استقلال و حقوق خود را می خواهند باید که تلاش کنند و تلاش سختی و خستگی هم دارد هر عاقلی برای کسب حق زندگی ممکن است به هر خس و خاشاکی چنگ بیندازد و سایرین را ابزار نجات خود گرداند چنانکه سایرین هم می کنند . دو سال دیگر هم ممکن است شما درست بگویید و بایدن ها هم بروند ! بروند به درک بروند مگر بایدن تا به حال چه کرده است که تاسفش را بخوریم ؟ ترامپ ها بیایند ، مگر ترامپ چکار توانست بکند غیر از ظلم و بی حیثیتی خود و نظام خود و فرهنگ خود ؟
شما با این بیان می خواهید آهنگر شوشتر را به خاطر گناه زرگر بلخ محاکمه کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
عزیز چون اجداد خود شیر باش نه روبه صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اگر کمی دید و بینش بدون غرض و مستقل و بدون وابستگی فکری به بزرگترت داشتی می فهمیدی که برجام رو روسبه و عواملش در ایران بر هم زدند.اما بدست احمقی بنام ترامپ.حالا هم همونها مانع توافق هستند.تا راهمون را از روسیه جدا نکتیم،روز خوش نخواهیم داشت.پس صحبت فقط بر سر همون زرگر بلخ هست.کسی کاری به آهنگر شوشتر نداره.زرگر همون کاسب تحریم هست.بزرگترین کاسب تحریم ایران روس است.بعد چین و نوکرانشون در داخل.مردم اگر سختی بکشند و نتیجه اش بعدا گیر فرزندانشون بیاد خوبه اما سختی بکشند و روسیه و‌چین ببرند و به ریششون بخندند خیلی عزت و سرفرازی نداره.چشمتون رو باز کنید.مثل طوطی فقط تکرار نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
صبر کجا بود پدر سگ مرگ بر همتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اونا کاری نمی کنند چون نمی خوان کاری کنند اما همینکه ببینند ما یک پیشرفتی داریم می کنیم فوری حرف از مذاکره میزنند تا ما رو متوقف کنند. کی می خواهیم این رو بفهمیم نمی دونم . اگه همه مردم یک نه بزرگ به آمریکا بگیم تا ابد از شر اونا در امانیم والا تا دنیا دنیاست معطل اونا می مونیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
راست میگی اقای سخنگو ملت صبورند وگرنه اجازه نمی دادند یک عده خائن بی اصل و نسب که دنبال منافع نامشروح و حرام خود هستند در حاکمیت نظام دیگران را سر کیسه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نان پدر شیر مادر حلالت پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شما پلیس دنیایید یا روسیه یا طالبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شما فعلا اذیتهایی که خودتون به ملت روا داشتین کنسل کنین ، ریاکاری بزارین کنار ریا و دروغ بسیار بده و مسئولینی که این دو رعایت نکنن دشمن خدا هستند
برا همین کارخا تو این مملکت برکت نداره باعث حال خوش نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۱۳:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
امریکا برجام رو نمیخاد چون به نفع ایران بود برا همون دائما شرط و شروط میزاره . کشورهای اروپایی به دلیل نفت ایران خواهان برجامند ملت ایران هم فشار زیادی رو دارن تحمل میکنند و خواهان برجامند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مابعداز۴۰سال هنوزنمیدانیم امریکا پلیس دنیاست؟
در جنگ شوروی واکراین همه چیز مشخص است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
وااای خدای من الان امریکاییا میترسن زود میان واسه امضای توافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یه دنیا و یه آمریکا ...
الان همون فرار از افغانستانش‌ قطعا با نقشه بوده که ما داریم میبینیم و می شنویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ملت تا ابد صبر نمیکنن که شما هر کاری دلتون بخواد بکنین ملت صبر نمیکنن که شما تو ناز و نعمت زندگی کنید و اونا تو بد بختی زندگی کنن بله امریکا قدرت داره دیدین جلوی پوتین رو چطوری گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا اگه از نظر خیلی ها قدرت داره چون ترسوهای بزدلی تو دنیا وجود داره که فکر می کنند آمریکا قدرت داره . اگه پوچی اون رو ببینید می فهمید که تنها راه مقاومت هست و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
حاجی همه حقوق شما را دریافت نمی کنند.لطف کن شما هم باجیب خالی مقاومت کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
1400 دیدم که چطوری تو اوکراین پوز روسیه رو به خاک مالید حالا شما هم لطف کن با خونه ی اجاره ای و حقوق 5 تومن مقاومت کن نامردم اگه پا به پات مقاومت نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
منظورتون مسولین عزیز ماست که صبورند.
چون سختی نمیکشند. خوئدشون و بچه هاشون بیکار و بی پول و گرسنه نیستند.
بدبختی مال مردم است نه تو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
تو چرا مسئول نشدی که فقط بخوری و بچه هات گرسنه نمونند و ددر برند و هیچ استرسی در زندگی نداشته باشی ؟ ! شنیدی صدای دهل از دور خوش است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
0001 میدونی چرا مسئول نشدم؟چون پارتی نداشتم فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ملت ایران که به ستوه آمدند.
از حال مردم چه خبر داری؟
مردم بی پول و بیکار و افسرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مردمی که شما میگید اگه بفهمند آمریکا عامل بدبختیشون هست دیگه حاضر نمیشن به اون باج بدن تا بدبخت تر بشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
گنج عزت رنج صبر می خواهد ، تا حالا دیدی که گنجی بدون زحمت گیر آدم بیاد دقت کن آدم گفتم نه بشر (باشر ) و باز شنیدی که باد آورده را باد می برد اما آنچه که برایش تلاش کردی حاضر نیستی مفتی از دست بدهی! این ملت برای عزت خود بیش از 250 هزار شهید داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
>>>این توافق تا ابد هم صورت نخواهد گرفت شاید به حرف آمریکا توافق کنه ولی در عمل بند بند آن را نقض خواهد کرد امریکا دشمن قسم خورده ملت ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خسته شدیم بابام‌
یا مهلت قطعی بدین ب امریکا جواب قطعی ومحکم بده یا رهبری لطف کنن اجازه ساخت بمب اتمی بدن
این همه کشور بمب اتم دارن چیکارش کردن چندتاش هم بیخ گوشمون هس ب ما کار داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بله صبر نمیکنیم.....چون اونا ضرر میکنن و دچار مشکلات معیشتی میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نه تو کلانتری
بسه دیگه کم التماس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یک کم خدایی وجدان هم داشته باشن بد نیست خداییش ببینید چارتا ادمی که خودشون را همه چی دون میدونن به خاطر عید و سیزده بدر چه شرایطی درست کردن تو کشور تا چند سال پیش که برخی از پیامبر راجع به عید و اینا حدیث میارودن الان چی شده ایا خدایی که به شب وروز قسم میخوره اینقدر برا بنده اش که شما باشید یک تغییر فصل به بهار طراوت و سرسبزی اینقدر عادی شده که اون اقا میگه درخت سبز شده که شده ادم شک میکنه به عقل اینا به خدا وقتی میگن از گذشته درس بگیرید و برنامه را طبق اون ببرید جلو یعنی اینا کی میخان بفهمن که زور در مقابل ادم جواب عکس دارد حالا اگه قدرت داشته بشه یا عصبانی بشه همون لخظه واکنش میده اگر نه بعدا تمام فکر و تمرکز خود را میزاره تا چگونه با اون کسی که بهش زور گفته برخورد کنه حالا یا درست یا غلط هر کاری باید از روش خودش حتی اگه درست هم هست انجام بشه زور و بزن دررو در ادمی همیشه تمام شده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
انشاالله که ما قوی و محکم هستیم و نیازی به امریکا و برداشتن تحریمها نداشته و انها نیز شرایط را بدتر از این نمیتوانند بکنند اینجوریه بی خیال شید چقدر هزینه تو جیب وین میکنید حد اقل بیایید خونه ما جلسه بزارید یک هزارم اون هزینه نداره تازه زودتر هم بعد ناهار به نتیجه میرسیداگه شرایط همینطور با ادامه تحریمه ملت خبر ندارند شماها که سیاسی و مملکت گردونید نیدونید اندکی صبر کنیم شرایط درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ان شاء الله پیروزی از آن ماست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شما از جانب خودت صحبت کن آقای خطیب زاده ،شما که توی وزارت خارجه فقط میای حرف میزنی و میری ،ماهانه ۵۰میلیونم میاد توی حسابت ،خونتم که بالا شهر تهرانه ،تمام مایحتاج زندگیتم که وزارت خارجه میده ،هر روز ساعت ۴که خونه ایی ،این ما جوونا هستیم که با ندونم کاری شما هر روزمون داره از دیروزش بدتر میشه ،به جای اینکه بیاید و دست مفسدین داخلی رو از ته بزنید ،آویزون آمریکا شدید و میگید که توپ توی زمین آمریکاست و اونا باید تحریما رو بردارن تا ماهم حسن نیت خودمونو ثابت کنیم .آقای خطیب زاده ،آقایوون مثلا مسوول ،تا کی میخاید ترکمن چای ببندید به خدا قسم نگاه باید به داخل باشه تا همه چی درست بشه .بخدا مامردم از دست شماها خسته شدیم ،مگه بنیان گذار تحریم های ایران توی یه مصاحبه نگفت که اگر ما همین الان سفارت اسراییل و آمریکا رو در تهران بنا کنیم و روابطمون با تهران رو بهتر از زمان شاه بکنیم در بهترین حالت وضع اقتصاد ایران ۲۰درصد بهتر از این میشه ،پس چرا بازم میرید التماس میکنید ،پس چرا دست هرچی زالو صفت رو از این همه ثروت مملکت کوتاه نمیکنید؟؟؟ ای کاش ما ۱۰مسوول کشوری مثل رهبری داشتیم .من ۲۷ساله ساکن تهران و اصالتا اهل خوزستان هستم .خوزستان اگه نباشه ،بخدا قسم که ایرانی هم وجود نداره ،چون تمام پول مملکت از اونجاست ،ولی برید مردم اونجا رو ببینید ،حتی از مردم بمبئی ام بدتر شدن .این مطلب رو نوشتن هیچ فایده ایی نداره چون سایت محترم باشگاه خبرنگاران ،کارش سانسور هست و نظر بنده رو توی قسمت نظرات نمیزاره.ولی دوست داشتم اینو بنویسم .
Germany
محمد صادق رحیمی
۱۲:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
چه قدر ابلهی که فکر می کنی می توان از ضعف و. ترس چیزی له دست آورد.
حکمت توافق بدون منافع اقتصادی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آفرین آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
Canada
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
من شما رو دیدم تا 8 سال آینده صبر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
برجام را آتش میزنیم :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بله اقاي خطیب‌زاده امريکا ريس پليس دنيا هست..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
لل
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

قرآن کریم ، سوره نور ،

ای کسانی که ایمان آورده اید ( خطیب زاده ) عیبی بر شما نیست ،
اگر وارد خانه های خالی (کاخ سفید) که کالای شما ( توپ) در آن است بشوید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خیلی به آدمهای صبور تکیه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا درسته چقد صبر کنیم یا فورا توافق شه یا اتمی شیم مثل کشورهایی دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا درسته چقد صبر کنیم یا فورا توافق شه یا اتمی شیم مثل کشورهایی دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یا توافق کنین یا بمب هسته دار بندازین روشون خسته شدیم دیگه
آخرین اخبار