نخست‌وزیر مجارستان پیروزی زودهنگام خود در انتخابات را اعلام کرد

با شمارش بیش از ۳۶.۳ درصد آرا، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر فعلی مجارستان، پیروزی زودهنگام خود را در انتخابات عمومی این کشور اعلام کرد.

اوربان در سخنرانی پس از شمارش اولیه آرا گفت: «دوستان عزیز، این پیروزی تا آخر عمر فراموش نخواهد شد. بسیاری از کسانی بودند که باید با آن‌ها مبارزه می‌کردیم. از جمله چپ‌های داخل، چپ‌های بین‌المللی، بوروکرات‌های بروکسل، همه مؤسسات مالی امپراتوری سوروس، رسانه‌های بین‌المللی و حتی رئیس‌جمهور اوکراین.»

پیش‌بینی می‌شد که ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، برای چهارمین دوره متوالی پیروز انتخابات شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که حزب حاکم (فیدس) و حزب کوچک (دموکرات‌های مسیحی مجارستان) با کسب ۱۳۳ کرسی در پارلمان ۱۹۹ عضوی، دو سوم اکثریت خود را حفظ کند.

پیروزی پیش‌بینی‌شده اوربان حاکی از آن است که دولت محافظه‌کار حاکم و حزب کوچک‌تر آن که به کشور اجازه داد تا در طول سلطنت ۱۲ ساله نخست‌وزیر به یک «دموکراسی غیرلیبرال» تبدیل شود، اکثریت پارلمان را حفظ خواهند کرد.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که حمایت از حزب ملی‌گرای راست، قوی‌تر از حمایت‌های ۴ سال پیش در ۱۰۶ حوزه انتخابیه مجارستان است.

با شمارش اولیه آرا و پیشتازی اوربان در انتخابات، پیتر مارکی زی، رهبر بلوک اپوزیسیون مجارستان، شکست در انتخابات عمومی را پذیرفت.

شمارش آرای اخذ شده نشان‌دهنده این است که تا این لحظه ۵۲.۲۴ درصد شرکت کنندگان از اوربان حمایت کرده‌اند، در حالی که سهم پیتر مارکی زی تنها ۳۹.۷۱ درصد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار