بازدید بیش از ۱۲ هزار گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی تایباد

سرپرست فرمانداری تایباد از بازدید بیش از ۱۲ هزار گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی این شهرستان خبر داد.

دونده گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ طبق آمار سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری، ۱۲ هزار و ۹۳۲ گردشگر از اماکن تاریخی تایباد بازدید کرده اند.

او گفت: همچنین اقامت ۱۶ نفر مسافر هم در واحد‌های اقامتی تایباد ثبت در نوروز ثبت شده، اما بیشتر گردشگران و مسافران در منازل آشنایان خود ساکن بوده اند.

سرپرست فرمانداری تایباد گفت: فضاسازی، کاشت درخت و نماسازی مجموعه آرامگاه مولانا، راه‌اندازی ۲ غرفه فروش صنایع دستی در ورودی شهر تایباد و یک غرفه در مرکز شهر، برگزاری جشن نوروزگاه در ورستای گردشگری پشته، برگزاری نمایشگاه تولیدات بانوان و جشنواره غذا از جمله برنامه‌های ستاد خدمات سفر بوده اند.

 دونده گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر دولت به خراسان رضوی به تایباد آمد و برخلاف هماهنگی ۱۷ برنامه میدانی و توقع مردم، مدت زمان ۲ ساعت در این شهرستان حضور داشت.

او گفت: اما مردم نگران نباشند، زیرا که با صحبت نماینده‌های اقشار مختلف جامعه در جلسه شورای اداری، مشکلات و مسائل شهرستان به گوش نماینده رئیس جمهور رسید و در جلسه هیئت دولت در استان مطرح شد.

به گفته او، ۱۹ طرح آموزشی، آبخیزداری، ورزشی، راه سازی و عمرانی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومانی برای شهرستان تایباد برنامه‌ریزی شد که ۱۰۰ درصد بودجه آن اختصاص پیدا کرد.

شهرستان مرزی تایباد شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور، در هجدهمین سفر استانی اعضای دولت، به خراسان رضوی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.