لزوم مهارت‌افزایی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی گیلان

استاندار گیلان بر مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی برای محرومیت‌زدایی در این استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی امروز (یکشنبه ۱۴ فروردین ماه) در جلسه رفع فقر مطلق که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیران کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین استانداران برگزار شد، بر مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی تأکید کرد.

به گفته او، تصمیم گیری و اجرای سیاست برای رفع فقر مطلق باید متناسب با ویژگی‌های جامعه هدف باشد، از این‌رو توجه به شرایط و بستر‌های موجود در استان‌ها امری مهم است.

استاندار گفت: افزون بر ۱۲۶ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و شماری از این خانوار‌ها در فقر مطلق به سر می‌برند که برای رفع محرومیت آنان باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.

آقای عباسی ارائه بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی را مُسکن برای رفع محرومیت این قشر اعلام کرد و گفت: لازم است به مقوله مهم توانمندسازی مددجویان توجه جدی شود.

او مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار را یک ضرورت برای محرومیت زدایی دانست و گفت: با همکاری تشکل‌های مردم نهاد و خیران، ضمن شناسایی افراد محروم و ارائه کمک‌های خداپسندانه، در جهت توانمندسازی آنان اقدامی جهادی به انجام برسد.

استاندار گیلان به دستگاه‌های متولی استان تکلیف کرد برای محرومیت‌زدایی و رفع فقر مطلق، برنامه‌ای عملیاتی و تحولی تدوین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.