احیای تالاب زاویه سفلی با مشارکت جوامع محلی چالدران

رئیس حفاظت محیط زیست چالدران گفت: تالاب زاویه سفلی با مشارکت جوامع محلی احیا شده و اکنون وضعیت آبی آن پایدار و مطلوب است.

حجت آذریار گفت: با ارتقای آموزش‌های زیست محیطی و تبیین ارزش تالاب برای جوامع محلی و حسب تعاملات انجام شده با کشاورزان حاشیه تالاب برای عدم برداشت بی رویه آب، مردم برای حفظ و احیای تالاب زاویه سفلی چالدران ترغیب شده‌اند.

 رئیس حفاظت محیط زیست چالدران  می گوید: با توجه به وجود شرایط آبی مساعد در این تالاب، انتظار می‌رود در سال جاری این میراث طبیعی از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی میزبانی کند.

به گفته وی رویکرد مشارکتی به عنوان یک راهبرد برای جلب جوامع محلی و بومی بوده و گامی در مسیر صیانت از این میراث‌های طبیعی است.

آذریار گفت: در سطح استان بیش از ۳۰۰ گونه پرنده شناسایی شده است،که از این تعداد، ۱۵۰ گونه پرنده در این حوزه شناسایی شده که از این تعداد هم نزدیک به ۱۰۰ گونه جزء پرندگان بومی شهرستان چالدران هستند.

رئیس حفاظت محیط زیست چالدران می گوید: تالاب‌های ناور، خان گل، زاویه سفلی، پیر احمد، قوری گل و حاشیه سد بارون از جمله منابع آبی مهم شهرستان چالدران هستند که بیش از یک هزار هکتار وسعت دارند.

آذربایجان غربی علاوه بر تالاب بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه، ۳۰ تالاب فصلی و بین المللی دارد که همه ساله در ایام مختلف پرندگان بسیاری در این تالاب‌ها زمستان گذرانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.