آلمانی‌ها شولتس را هو کردند

آلمانی‌های خشمگین در شهر اِسِن با «دروغگو» خواندن و هو کردن اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، سخنرانی او را قطع کردند.

شرکت کنندگان در مراسم فریاد «دروغگو، دروغگو» سر دادند. این رویداد در تجمعی که به مناسبت آغاز مبارزه انتخاباتی ایالتی حزب سوسیال دموکرات برگزار شد، رخ داد. ظاهراً سر دادن شعار زمانی آغاز شد که شولتش به صحبت درباره مناقشه اوکراین و بحران آوارگان پرداخت.

دولت‌های اروپا از زمان آغاز درگیری در اوکراین و تحریم‌هایی که پس از آن علیه روسیه اعمال شد، با نارضایتی فزاینده‌ای رو به رو شده اند. اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در سراسر قاره اروپا منجر شده است. مقامات از این فرصت برای پیشنهاد توصیه‌هایی به شهروندان خود درباره نحوه کنار آمدن با این بحران استفاده کرده اند.

«مارگارت وستاگر»، از مقامات بخش ضد رقابت اتحادیه اروپا: همه می‌پرسند با این شرایط چکار می‌توانم بکنم. دو کار را می‌توانید بکنید: میزان دوش گرفتن خودتان و فرزندانتان را کنترل کنید. وقتی شیر آب را می‌بندید، در واقع شیر (گاز و نفت) پوتین را می‌بندید.

پیتر هوک، عضو حزب مخالف آلمان، گفت: شما با یک لباس گرم می‌توانید در دمای ۱۵ درجه هم در زمستان دوام بیاورید. این دما کسی را نکشته است. برای همین می‌گویم: ما باید شیر «طلایی» پوتین را ببندیم، جریان گاز و نفت را متوقف کنیم تا اروپا امکان آزادی دوباره پیدا کند.

سِم اوزدرمیر، وزیر غذا و کشاورزی آلمان، گفت: اگر ممکن است ما باید به جای استفاده از خودروی شخصی سوار دوچرخه، اتوبوس یا قطار شویم ... با توجه به قیمت‌های بالای انرژی و وابستگی شدید به روسیه، فقط می‌توانم به شما توصیه کنم این کار را بکنید. با یک تلاش کوچک می‌توان انرژی زیادی صرفه جویی کرد.

پارلمان آلمان برای کمک به مردم که در سختی به سر می‌برند، قول داده است ۳۰۰ یورو بسته حمایتی در اختیار آنان قرار دهد. هر چند این وجوه نیز مشمول مالیات خواهد شد و مبلغ کمک کمتر خواهد بود. با این حال بعید است مقامات آلمانی در تنگنا باشند، چرا که حقوق صدراعظم و بعضی از وزیران قرار است از این ماه افزایش یابد. ما نظر مردم آلمان را درباره کمک دولت جویا شدیم.

یکی از شهروندان گفت: با توجه به گفته هایشان قرار است روی آن کمک مالیات ببندند. این احمقانه است، چون این وجوه را برای خانواده‌هایی در نظر گرفته اند که وضع خوبی ندارند و به پول نیاز دارند. این خانواده‌ها در برلین که هزینه‌های زندگی همین حالا هم بالاست، آسیب بسیاری دیده اند. اوضاع خوبی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار