از امروز

آموزش‌های حضوری در مدارس استان همدان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امروز حدود ۳۰۷ هزار دانش‌آموز استان با پایان تعطیلات نوروز، آموزش‌های حضوری در مدارس را از سر گرفتند.

محمود نقوی  گفت: با توجه به اهمیت افزایش بازدهی فرایند یاددهی- یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، همه مدارس استان همدان همچون دوران قبل از کرونا گشایش یافته و کلاس‌های درس از امروز به صورت حضوری برپا است.

 بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان همدان وجود دارد.

او گفت: تا پایان اسفند ۱۴۰۰ حدود  ۲۰ درصد دانش‌آموزان کمتر از ۱۲سال، واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به خوبی پیشرفته و در این حوزه آمار استان همدان قابل قبول است.

به گفته نقوی دانش آموزان بدون گروه بندی و بر اساس جدول برنامه هفتگی به صورت منظم در مدارس حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهد شد.

او گفت: برخی از مدارس استان به صورت ۲ نوبته و چرخشی فعالیت دارند و دانش آموزان این مدارس نیز برابر شیفت بندی هایی که از طرف مدرسه انجام می شود در کلاس های درس حضور می‌یابند.

با حضوری شدن آموزش ها در مدارس استفاده از ماسک برای دانش آموزان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به معلمان و مدیران مدارس توصیه کرد که تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

نقوی گفت:دانش آموزان مبتلا به بیماری زمینه ای می توانند با تایید پزشک و رضایت والدین همانند سال های تحصیلی پیش از همه‌گیری ویروس کرونا آموزش های لازم را فرا گیرند.

او گفت: آموزش غیر حضوری در صورت نیاز فقط به صورت مکمل استفاده می شود.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.