بازدید دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری از مستحدثات غیرقانونی حاشیه زاینده رود

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت مقابله با متجاوزان به حقوق مردم و همچنین برخورد با کوتاهی و سهل انگاری مسئولان تاکید کرد.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مسئولان قضایی شهرستان سامان از مستحدثات و متصرفات غیرمجاز در اراضی مشرف به رودخانه زاینده رود بازدید و بر ضرورت مقابله با متجاوزان به حقوق مردم و همچنین برخورد با کوتاهی و سهل انگاری مسئولان تاکید کرد.

آقای علیمحمدی گفت: ریاست قوه قضائیه در نشست اخیر خود با مسئولان قضایی کشور اولویت‌های ۱۵ گانه‌ای را برای دستگاه قضایی در سال جدید تبیین و تشریح کرد که یکی از مهمترین اولویت‌ها اهتمام مسئولان قضایی در صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی و نیز مقابله با مسئولانی بود که در این زمینه کوتاهی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


بر این اساس دادگستری استان حول محور اجرای سیاست‌های مدون قضایی، ضمن انجام نظارت‌های میدانی و اجرای سریع و دقیق احکام، تلاش خود را بر رایزنی و تعامل با مسئولان ارشد استانی برای اتخاذ راهکار‌های پیشگیرانه در جرائم و همچنین برخورد با مسئولانی معطوف ساخته است که با ترک فعل و یا کوتاهی در انجام مسئولیت موجبات تضییع حقوق عامه و دست درازی سودجویان به بیت المال را فراهم می‌آورند.

در پیگیری حقوق عامه و تحقق اهداف عالی دستگاه قضایی، استانداردسازی نظارت‌های میدانی مسئولان قضایی، هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و نیز شناسایی چالش‌ها و موانع تحقق حقوق عامه، لازم و ضروریست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.