مبارزه با علف‌های هرز در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو

تاکنون در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو استان چهارمحال و بختیاری مبارزه با علف هرز انجام شده است.

آقای شبانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آغاز مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو آبی و دیم استان خبر داد.

مبارزه با علف‌های هرز در شهرستان لردگان از اواسط اسفندماه پارسال آغاز شد، اما با افزایش دمای هوا، مبارزه با علف‌های هرز و سن از هفته گذشته در کل استان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


تاکنون در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح مزارع گندم وجو استان مبارزه با علف هرز انجام شده است و با افزایش دما سطح مقابله نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

با افزایش دمای استان از هفته جاری و مساعد شدن شرایط برای بروز و طغیان بیماری زنگ زرد گندم، کشاورزان باید با همراهی کارشناسان پهنه و کارشناسان ناظر جهادکشاورزی نسبت به بررسی از مزراع خود اقدام کنند و به محض مشاهده نخستین جوش‌های زرد رنگ بیماری روی برگ‌ها، نسبت به سمپاشی کل مزرعه با سموم توصیه شده اقدام کنند.

امسال تاکنون بیماری خاص در مزارع گندم و جو استان مشاهده نشده است و احتمال شیوع زنگ زرد گندم در هفته‌های آینده وجود دارد که نیرو‌های شبکه مراقبت آماده‌باش کامل قرار دارند تا مزارع را رصد کنند.

پارسال مبارزه با علف‌های هرز در ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم گندم و جو استان انجام شد و امسال به توجه به افزایش قیمت گندم پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه در ۴۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار