فعالیت ۳۰ اکیپ بازرسی منابع طبیعی کرمانشاه در روز طبیعت

مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه از فعالیت ۳۰ اکیپ بازرسی منابع طبیعی کرمانشاه در روز طبیعت خبر داد.

انشاالله کولانی گفت : طبیعت‌گردی در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه که آحاد مردم را سمت خود می‌کشاند به منظور آشتی با طبیعت و پی بردن به رحمت و نعمت‌های الهی بوده که در خصوص حفاظت از منابع طبیعی به مناسبت روز طبیعت مکان‌های فراوانی برای پذیرایی از مردم آماده‌سازی شده‌اند.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه از تمام طبیعت‌گردانی که در این ایام به طبیعت مراجعه می‌کنند انتظار می‌رود که طبیعت را مانند خانه خود دانسته و در حفظ نگهداری آن کوشا باشند و باز مانده مواد و زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند.

سهل انگاری طبیعت‌گردان علاوه‌بر ایجاد آلودگی در طبیعت پیامد‌های مخرب دیگری نیز برای طبیعت دارد از جمله آتش‌سوزی که ممکن است در اثر انعکاس نور ایجاد می‌شود.

طبیعت برای روز ۱۳ فروردین میزبان مردم است و در این روز باید مراقب طبیعت بود، بهتر است که قبل از حرکت و ورود به عرصه طبیعی مقصد خود را انتخاب کرده که تفریحی بدون آسیب به طبیعت داشته باشند و پس از پایان تفرج کیسه زباله‌های خود را همراه خود داشته باشند و زباله‌ها را به مکان جمع آوری زباله منتقل کنند.

اقدامات برخی از طبیعت‌گردان موجب تخریب طبیعت می‌شود، از تمام مردم و طبیعت‌گردانی که برای تفریح به طبیعت و فضای باز مسافرت می‌کنند خواهشمندیم که به جای آسیب رساندن به درخت با تبر و داس برای رقم زدن لحظه‌ای در کنار آتش و یا طبخ غذا از زیبایی‌های آن لذت ببرند بدون آنکه کوچک‌ترین آسیبی به آن بزنند.

اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه آمادگی خود را در روز طبیعت اعلام می‌کند و از طریق ۳۰ اکیپ فعال برای بازرسی فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.

سنت طبیعت‌گردی که هر ساله تعداد زیادی از مردم را به بیرون از خانه‌ها می‌کشاند، به دلیل تردد و بار سنگین ترافیکی که در طبیعت به وجود می‌آید باید توجه داشت که علاوه بر رقم زدن لحظات شاد و خاطره‌انگیز برای خود مراقب باشند که در حفظ و نگهداری آن تلاش کرده و حتی المقدور از بردن خودروی خود به داخل جنگل و مکان‌های دارای پوشش گیاهی خودداری کنند.

مردم توجه داشته باشند که از آلوده کردن آب رودخانه، ریختن زباله در آن، انداختن طناب بر روی شاخه درختان ونیز بستن تاب به دلیل آسیب رسیدن به درختان خود داری شود.

چنانچه طبیعت‌گردان مجبور به روشن کردن آتش در تفریحات خانوادگی و گروهی هستند به یک آتش مختصر با چوب خشک اکتفا کرده و پس از اتمام روز محدوده تفرجگاهی خود را به شکل اول خود برگردانند و حضور خود را دلیلی برای صدمه زدن به چهره طبیعت نکنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.