سازمان بین‌المللی مهاجرت:

۲۵.۵ میلیون یمنی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد پس از گذشت هفت سال از آغاز جنگ در یمن، ۲۵.۵ میلیون یمنی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) امروز (جمعه) در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: هفت سال جنگ در یمن باعث شده بیش از چهار پنجم از جمعیت ۳۰.۵ میلیون نفری این کشور زیر خط فقر زندگی کنند.

به گزارش آناتولی، این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد: جنگ به آوارگی بیش از چهار میلیون یمنی منجر شده در حالی که دو میلیون کودک از آموزش محروم هستند؛ ساکنان یمن اکنون بیش از هر زمان دیگری به پشتیبانی ما نیاز دارند.

هفتم فروردین ماه هشتمین سال تجاوز به یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آغاز شد. پیش از این مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد تنها در ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم اول جنگ علیه یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

برچسب ها: سازمان ملل ، جنگ یمن ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
ماکه از اونا بدتریم،انگارکه ماتو رفاه هستیم و اونابدبختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا" عین ما
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
ملت ایران محتاج هستند به ما بیشتر میرسه. پوندهایی که از انگلستان گرفتید رو چه کردید؟ به ما بدید اضافه آمد به اونام بدید.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۰۵:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اون پول ها برای ایران ارزشی نداره، ایران اینقدر پول داره که میتونه ده تا سوریه و لبنان رو ساپورت کنه ولی فعلا برنامه اینه ک ما در رنج‌ و مشقت زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
همچنین 80 میلیون ایرانی
آخرین اخبار