در برنامه سلام تهران مطرح شد؛

انگشتری که با توسل به ضامن آهو خلق شد

علی جنگی هنرمندی است که انگشتری خاص را در ۳ هزار ساعت خلق کرده است.

علی جنگی هنرمند عرصه قلم‌زنی در میز هنر برنامه 《سلام تهران》 گفت: سعی کردم قلم‌زنی برایم یک هنر ساده و معمولی نباشد زیرا هنر اول است.

این هنرمند سعی کرده قلم‌زنی را علمی‌تر و به روزتر شروع کند زیرا قدمت آن به ۵ هزار سال قبل برمی گردد.

جنگی می گوید: تاریخچه قلم‌زنی نشان می دهد قومی که در خراسان شمالی ساکن بودند جزء اقوام بسیار متمدن و استثنایی تاریخ به شمار می‌آیند‌. آنها روی یک بند انگشت تصویر پیر مردی را چنان زیبا قلم‌زنی کرده‌اند که حتی خطوط درد هنگام کشیدن دندان، در چهره‌ او نمایان است.

اولین استاد علی جنگی، پدر او استاد حاج اسماعیل جنگی بوده که ۷۵ سال سابقه قلم‌زنی داشته و یکی از اساتید پدرش هم، هنرمندی بود که قلم‌زنی ضریح قبلی امام رضا(ع) از آثار او به شمار می‌آید‌.

علی جنگی شیره کار را با مجسمه‌سازی، طراحی، تذهیب و خطاطی درآمیخته و پیشرفته‌ترین سبک قلم‌زنی جهان در ابعاد میلی‌متری را ابداع کرده است. شعار این هنرمند، "در کوچکترین ابعاد بالاترین کیفیت" است.

این هنرمند بعد از ۳ هزار ساعت کار، نفیس‌ترین انگشتر جهان را خلق کرده است. اثری که آن را یک معلم بزرگ برای خود می‌داند.

او درباره مراحل کار خود توضیح داد: من برای خلق چشم آهو در این اثر، به مدت ۱۵ روز بین ۱۴ تا ۱۷ ساعت به طور متوالی کار کردم، سپس به اعتقادات خود رجوع کرده و به در خانه امام رضا(ع) رفتم و به ایشان گفتم که اگر حمایتتان را از روی من بردارید، من هیچم.

این هنرمند هنگام کار، ذکر امیرالمومنین می‌گوید و به گفته خود حال او فراتر از یک حال طبیعی است.

خالق نفیس‌ترین انگشتر هنری جهان، در مدت زمان خلق این اثر، کار خود را از سحر آغاز می‌کرده و شب هم جز ساعت‌کاری او بوده است.

جنگی می‌گوید یک روز از خواب بیدار شدم و دیدم موهایم ریخته است‌. در کارم گره زیاد می‌افتاد و زمانی که دنبال گشایش واقعی بودم به لطف ضامن آهو این گره‌ها باز می‌شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار