کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در مسابقه

رئیس پلیس فتا غرب استان گفت: مجرمان سایبری با پیام رسان واتساپ و سوء استفاده از نشان صدا و سیما، با روش‌های متقلبانه از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سید نظام موسوی گفت: با مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر برداشت وجه از حسابش، در اظهارات خود به برقراری یک تماس واتساپی با نشان صدا و سیما مبنی بر برنده شدنش در یک مسابقه رادیویی اشاره کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا غرب استان تهران، فرد کلاهبردار از شاکی می‌خواهد که برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه وی ارسال شده است را برای فرد کلاهبردار بازخوانی کند که پس از بازخوانی کد ارسال شده، حساب بانکی قربانی خالی می‌شود؛ متخصصان سایبری پلیس فتا پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی هویت مجرم را مشخص و پس از بررسی‌های فنی محل فعالیت او را شناسایی و متهم را دستگیر می‌کنند. همچنین با دستور قضایی متهم به زندان تهران بزرگ معرفی شد؛ تاکنون ۲۲ نفر از شکات شناسایی شدند.

او گفت: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه کشی‌های رادیویی و تلویزیونی خودداری کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار