رسانه‌های پیشرو متولی ترویج فرهنگ نوآوری در کشور

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: کارخانه نوآوری مشهد در استفاده از فناوری‌های در حال توسعه در کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

ناصر باقری مقدم گفت: یکی از چشم‌انداز‌های مدیریت شهری بایستی استفاده عملیاتی از زیرساخت‌ها و نوآوری‌هایی که در این فضا توسعه پیدا کرده، باشد که نتیجه آن استفاده از این زیرساخت‌ها به عنوان خدمات نوآورانه در سطح شهر مشهد و بعدا در سطح ملی و بین الملل خواهد بود.

او گفت: اگر در کشور، اقتصاد دانش بنیان می‌خواهیم باید شرکت دانش بنیان داشته باشیم و اگر بخواهیم شرکت‌های دانش بنیان رشد کنند باید نخبگان جوان داشته باشیم و اگر نتوانیم این نیرو‌ها را در کشور حفظ کنیم، این چرخه ناکام می‌ماند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: مشکلات متعددی باعث خروج نخبگان از کشور شده است که با مرتفع کردن این مشکلات می‌توانیم مانع از خروج و حفظ سرمایه‌های ارزشمند انسانی شویم.

باقری مقدم گفت: شرکت‌های بزرگ می‌توانند به تامین مالی که مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان است، کمک کنند.

او گفت: کارخانه نوآوری مشهد باید تلاش کند تا شرکت‌های مستقر در این مکان را به شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور ارتباط دهد و از این طریق به این شرکت‌ها در ایجاد بازار هدف کمک کند. حمایت این شرکت‌های بزرگ به پشتیانی مالی شرکت‌های دانش بنیان منجر خواهد شد.

رسانه‌های پیشرو متولی ترویج فرهنگ نوآوری در کشور

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: در حوزه توسعه‌ی نوآوری فعالیت‌هایی خوبی در کشور انجام می‌شود، ولی متاسفانه فضای رسانه‌ای خارج از کشور که به ما تحمیل می‌شود، از دیده شدن این تلاش‌ها جلوگیری می‌کند و این کار باعث ناامیدی و دلسردی و مهاجرت جوانان نخبه از کشور می‌شود.

ناصری مقدم گفت: فضا‌هایی مانند کارخانه نوآوری مشهد می‌توانند نقش رسانه‌ای مهمی در ایجاد انگیزه برای جوانان برای فعالیت در حوزه‌های دانش بنیان ایفا کنند که این ماموریت با رسانه‌ای کردن موفقیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ایفا می‌شود.

او گفت: برای تبدیل نوآوری به یک فرهنگ در کشور که لزوم آن بسیار احساس میشود، به رسانه‌های پیشرو نیاز داریم که با رفتار و تولید برنامه‌های خود این فضا و فرهنگ را ایجاد کنند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: امیدواریم امسال و با توجه به شعار سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بتوانیم شاهد تغییراتی در نگرش صدا و سیما و سایر رسانه‌های کشور در جهت ایجاد رسانه‌ای قوی در پایه گذاری تمدن نوین اسلامی بر پایه نوآوری باشیم که باعث ایجاد امید بیشتر در بین جوانان نخبه در کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.