مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد

آغاز طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف رمضان

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طرح بازرسی، نظارت و کنترل کالا‌های پر مصرف در ماه مبارک رمضان در مراکز عرضه و توزیع کالا آغاز شده.

به گفته خانم مهناز همتی با آغاز ماه مبارک رمضان و بدلیل حساسیت مصرف کالا‌ها به خصوص در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی کالا‌های مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می‌گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه داران اطمینان حاصل می‌شود.

او گفت: در اجرای این طرح انواع کالا‌های پرمصرف از جمله: کشک مایع، شیرپاستوریزه و استرلیزه، قند، شکر، چای سیاه، پنیرلاکتیکی، پنیر خامه ای، مایع، ژل ظرفشویی و سدیم هیپوکلریت از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

همتی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول، گفت: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.

او گفت: به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالا‌های مصرفی، کنترل و آزمون ترازو‌های مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالا‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره‌ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.