جابه‌جایی روزانه ۴۷ هزار نفر مسافر با متروی اصفهان در ایام نوروز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در ایام تعطیلات نوروز، روزانه ۴۷ هزار نفر مسافر در اصفهان با خط یک مترو جابه‌جا شدند.

حسین حق‌شناس گفت: در ایام نوروز کلیه وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان از جمله مترو، اتوبوس، اتوبوس‌های گردشگری و تاکسی‌ها با افزایش حجم مسافر روبرو شدند، چنانکه خط یک مترو در ایام نوروز از ساعت ۹ تا ۲۱ حدود ۴۷ هزار نفر مسافر را به صورت روزانه جابجا کرده است.

اتوبوس‌های گردشگری نیز که ویژه انتقال گردشگران از مجموعه فرهنگی گردشگری باغ فدک به مراکز گردشگری شهر همچون کوه صفه، پارک جنگلی ناژوان و سایر مراکز گردش‌پذیر بوده، در این ایام بیش از ۷۰۰ نفر مسافر را به صورت روزانه جابه‌جا کردند.

او حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی در مراکز گردشگری شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند، گفت: حدود ۲۶۰۰ دستگاه تاکسی نیز در سطح شهر به جابه‌جایی مسافران درون شهری می‌پردازند.

در ایام نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار جای پارک خودرو متعلق به شهرداری اصفهان در خدمت شهروندان و گردشگران بوده است که ۱۲۰۰ عدد از آن‌ها در اطراف میدان امام (ره) قرار دارند و مابقی در سایر نقاط شهر خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان حدود پنج هزار جای پارک خودرو نیز متعلق به بخش خصوصی و مدارس آموزش‌وپرورش مورد استفاده قرار گرفته است، همچنین تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران است و خط یک مترو نیز در روز‌های دوازدهم و سیزدهم فروردین از ساعت ۹ تا ۲۱ فعال خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.