واشنگتن: فشار چین بر تایوان تهدیدی برای همه دموکراسی‌هاست

دیپلمات آمریکایی ضمن اعلام حمایت واشنگتن از تایپه مدعی شد که فشار دیپلماتیک و نظامی پکن بر تایوان تهدیدی برای همه دموکراسی‌هاست.

دیپلمات ارشد واشنگتن در تایپه در اظهاراتی مدعی شد که «رفتار تهاجمی» چین در هیچ کجا به اندازه فشار این کشور بر جزیره مشهود نیست.

ساندرا اودکرک همچنین تاکید کرد که آمریکا به کمک به تایوان برای حفظ توانایی خود در جلوگیری از تجاوز و دفاع از خود متعهد است. به گفته این مقام آمریکایی، مدیریت اختلافات آمریکا با چین با چالش‌های مشخصی روبروست.

اودکرک در مراسمی که تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان نیز در آن حضور داشت، مدعی شد که فعالیت‌های نظامی تحریک‌آمیز چین در نزدیکی تایوان عامل بی ثباتی است، خطر محاسبات اشتباه را به همراه دارد و صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند.

دیپلمات ارشد واشنگتن در تایپه، به منافع مشترک آمریکا و تایوان اشاره و از نفوذ چین در این منطقه ابراز نگرانی کرد. گفتنی است آمریکا مهم‌ترین حامی بین المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان است که باعث تشدید تنش‌ها در جزیره شده است.

به ادعای مقامات تایوانی، چین در حدود دو سال گذشته فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی جزیره افزایش داده است و به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور برای پذیرش ادعا‌های حاکمیتی خود است.

چین ادعای حاکمیت تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد و استفاده از زور برای کنترل جزیره و مداخله غرب در این مسئله را محکوم می‌کند. در مقابل تایوان نیز حاکمیت پکن را رد و خواستار حمایت و کمک‌های غرب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین سازی آمریکا بزرگترین تهدید روی کره زمینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
دموکراسیتون رو بردارید با خودتون ببرید به درک کنار هیتلر...اونجا مناسب تره !!!
آخرین اخبار