کشفیات یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام نوروز

یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تعطیلات نوروزی موفق به کشف و ضبط ۴ قبضه اسلحه شکاری به همراه متخلف و کشف بیش از ۲۲۰ مورد، ادوات صید و شکار غیرمجاز شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در اجرای دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، یگان حفاظت این اداره از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن برنامه ریزی انجام شده اقدام به پایش مستمر مناطق تحت مدیریت خود نموده و ضمن جلوگیری از هرگونه تعرض و تصرف به اراضی ملی تحت حفاظت، موفق به کشف و ضبط ۴ قبضه سلاح شکاری و جمع آوری و برخورد با صیادان غیر مجاز در سطح رودخانه‌ها استان شدند.

به گفته ساسان اکبری پور، تا کنون بیش از ۲۲۰ مورد ادوات جمع اوری و ضبط شده است و با حضور موثر و به موقع عوامل استان یگان از ۹ مورد برداشت غیر محاز شن و ماسه نیز ممانعت به عمل امده و یک مورد عملیات تخریب و ۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز نیز جلوگیری و متخلفین درحین ارتکاب جرم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

با توجه به حساسیت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، پایش مستمر با بسیج تمام امکانات و نیرو‌های یگان تا پایان تعطیلات با جدیت ادامه خواهد یافت.

مردم فهیم و طبیعت دوست استان و گردشگران عزیز که این استان زیبا و سرسبز را برای تعطیلات خود انتخاب کردند، ضمن خودداری از هرگونه ایجاد اتش کنترل نشده در مناطق و جنگل‌ها از ریخت و پاش زباله خودداری کرده و در زمان برگشت از طبیعت زباله‌های خود را به مکان‌های مشخص شده منتقل کنند.

برچسب ها: محیط زیست ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.