آب سد نسا بم به شهرهای شرقی استان منتقل می شود

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان درمجلس گفت: آب سد نسا علاوه بر شهر بم وبروات به سه شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر نیز منتقل می شود.

با حضور حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی نماینده مردم شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر و جمعی از مسئولین شهرستان فهرج، مشکلات شهرستان فهرج بررسی شد.

در این جلسه  نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان درمجلس بر توانمندسازی مردم تاکید کرد و گفت: توانمندسازی مردم باید مورد توجه قرار بگیرد و توانمندسازی است که باعث رفع مشکلات و پیشرفت می‌شود. 

غضنفر آبادی در ادامه کمبود آب را مشکلی جدی برای شهرستان‌های فهرج، ریگان، نرماشیر، بم دانست و گفت: این تهدیدی جدی است باید آن را جدی بگیریم و چاره‌ای برایش بیاندیشیم و باید اشتغالزایی که کمتر به آب نیاز دارد را پیگیری کنیم.

او گفت: گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که درآمدزایی بسیار خوبی دارد.

او با اشاره به وجود نبکا‌ها یا همان گلدان‌های طبیعی در شهرستان فهرج گفت: در هیچ جای کشور مثل نبکا‌های فهرج وجود ندارد واقعا این نبکا‌ها زیبا و اعجاب انگیز اند.

او همچنین از تخصیص اعتبارات لازم برای دوبانده شدن محور نرماشیر-ریگان خبر داد و گفت: این طرح جزء طرح‌های ملی و پیوست بودجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام غضنفر آبادی همچنین با اشاره به مشکل اینترنت و در خواست‌ها برای رفع این مشکل گفت: با وزیر در این رابطه صحبت کردم و بدنبال رفع این مشکل هستیم.

غضنفر آبادی می‌گوید: علاوه بر انتقال آب سد نساء به بم و بروات به سه شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر نیز آب سد نساء انتقال پیدا می‌کند که برای اجرای این طرح ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال برای اتمام عملیات ساخت تصفیه خانه اعتبار اضافه کردیم.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: دستاورد‌های انقلاب و خدمات انقلاب بی نظیر است دشمن نمی‌گذارد این‌ها دیده شود. امپراطور رسانه‌ای دروغ پرداز غرب و شرق و منافقین و ضد انقلاب نمی‌گذارند خدمات انقلاب دیده شود.

همچنین حسین سعید نیا سرپرست فرمانداری فهرج در این جلسه گفت: در فهرج محدودیت‌ها و مشکلات داریم و یک پارک مناسب در این شهر نیست.

  او همچنین راه‌های روستایی در فهرج را نامناسب دانست و خواستار تسریع در ساخت مجتمع رفاهی بین راهی در شورگز شد.

او گفت: در این رابطه پیگیری‌هایی داشته ام که امیدوارم این پیگیری‌ها محقق شود.

او با اشاره به ساخت پل ورودی شهر فهرج گفت: ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که می‌تواند باعث توسعه شود و شهر را احیاکند و ساخت سایت اداری فهرج ۱۲ سال است که بصورت نیمه کاره رها مانده و به اتمام نرسیده است.

 او همچنین با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان فهرج برپایه خرما شکل گرفته گفت: باید در زمینه فناوری محصولات خرما اقداماتی انجام شود وخواستار راه اندازی خدمات جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در بخش نگین کویر شد.

سعید نیا خواستار تخصیص اعتبارات برای مرمت  بنای میل نادری شهرستان فهرج شد و گفت: تاکنون هیچ اقدامی برای این اثر تاریخی صورت نگرفته است.

سعید نیا گفت: ادارات عشایری، تعزیرات حکومتی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و مخابرات در شهرستان فهرج وجود ندارد،  اداراتی که در فهرج نیستند بیایند مستقر شوند و فعالیت خودشان را آغاز کنند.

همچنین سرگرد ابراهیم آبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فهرج گفت: در سال گذشته به ۳۰ روستا آبرسانی شد و در سال جاری به ۶۲ روستا آبرسانی خواهد شد.

او گفت: در اجرای این طرح ۳حلقه چاه،۸ مخزن،۱۰ ایستگاه پمپاژ،۲۷ کیلومتر خط انتقال و ۵۲ کیلومتر لوله گذاری خواهد شد.

امیر آزاد بخشدار بخش نگین کویر فهرج نیز مشکل اینترنت، راه اندازی خدمات جهاد کشاورزی، نمایندگی آموزش و پرورش، ارتقا پاسگاه چاهدگال، راه اندازی شهرک صنعتی در این بخش را خواستار شد.

او گفت: ۵۰ کیلومتر راه روستایی در بخش نگین کویر خاکی است و جاده محور چاهدگال شانه خاکی ندارد و ملی بودن زمین‌ها در بخش نگین کویر مردم را با مشکلاتی روبرو کرده است.

آزاد می‌گوید: هیچگونه فضای ورزشی در دهستان چاهدگال نداریم.

فرهاد گوری بخشدار بخش مرکزی شهرستان فهرج هم روکش راه‌های روستایی، مشکل آب آشامیدنی شور آباد و روستای حسین آباد علم خان و راه اندازی شهرک صنعتی برج اکرم، رفع مشکل اینترنت و تخصیص اعتبار برای مرمت بنا‌های تاریخی این بخش را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.