ملک مکان خبر داد

۵ هزار مسجد فارس به میزبانی ماه خدا می‌روند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از برگزاری مراسم تکریم و غبارروبی مساجد این استان خبر داد و گفت: ۵ هزار مسجد و حسینیه استان فارس مهیای میزبانی ماه خدا می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان گفت: دهه قبل از ماه مبارک رمضان یعنی دهه پایانی ماه شعبان به عنوان دهه تکریم مساجد نامگذاری شده است.

او گفت: در این دهه هر ساله یکسری برنامه‌ها انجام می‌شود که یکی از این برنامه‌ها غبارروبی و عطرافشانی و نظافت مساجد است که یک روز در این دهه به همین نام نامگذاری شده است.

ملک‌مکان از برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مساجد در این استان خبر داد و گفت: ۵ هزار مسجد و حسینیه استان فارس مهیای میزبانی ماه خدا می‌شوند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: برای تنظیف و غبارروبی و عطرافشانی مساجد از ظرفیت ارکان مسجد و ساکنان محلات همان مساجد و حسینیه‌ها استفاده می‌شود چرا که مساجد متعلق به مردم هستند بنابراین همگان می‌توانند در این امر خیر همراهی و مشارکت داشته باشند.

او گفت: مراسم غبارروبی و تنظیف مساجد همزمان با سراسر کشور در روز پنج‌شنبه، ۱۱ فروردین‌ماه در تمام نقاط استان فارس برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان با بیان اینکه از ۵۰۰۰ مسجد و حسینیه استان فارس، ۴۰۰ مسجد و حسینیه در شیراز قرار دارند، گفت: در ماه مبارک رمضان معمولاً تمام مساجد و حسینیه‌ها و تکایای استان حتی مساجدی که ممکن است در طول سال به دلایلی تعطیل باشند، برای میزبانی از ماه خدا فعال هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی در مساجد اعم از اقامه نماز‌های جماعات یومیه، مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، تفسیر قرآن و کلاس‌های مختلفی در مساجد برگزار خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.