بیش از ۱۰۰ هزار مسافر نوروزی به گچساران سفر کردند

فرماندار گچساران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از صد هزار مسافر نوروزی به این شهرستان سفرکرده و از اماکن تفریحی و گردشگری دیدن کرده اند.

روانبخش دیهم گفت: بیش از ۴۹ هزار گردشگر و مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال در روز بیست و ششم اسفند سال ۱۴۰۰ تاکنون در مناطق مختلف این شهرستان اقامت کردند.

او می گوید: این تعداد گردشگر در مدارس و مهمان سراهای دستگاه‌های اجرایی و اقامتگاه های موقت اعم از کمپ، کانکس، چادر مسافرتی شهرستان گچساران اسکان یافتند.

دیهم گفت: از این تعداد مسافر نوروزی ۳۶ هزار و ۶۴۰ نفر در اقامتگاه های موقت اعم از کمپ، کانکس، چادر مسافرتی و چهار هزار و ۹۹۱  نفر نیز در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش ساکن شدند.

به گفته فرماندار گچساران، بیش از هشت هزار و ۱۱۵ مسافر نیز در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمان سراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی اقامت کردند.

او می گوید: مابقی مسافران نوروزی نیز در اقامتگاه های سنتی، مجتمع های گردشگری، مهمانپذیر ها، طرح خانه مسافر مستقر بودند.

دیهم با اشاره به اینکه تاکنون برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان کمبود یا مشکلی وجود نداشته گفت: بیشتر مسافران نوروزی در پارک بانوان و پارک دوستی مستقر می شوند.

بازدید ۸۲ هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی  فرهنگی و توریستی گچساران

فرماندار گچساران گفت: از بیست و ششم اسفند سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۲ هزار و ۲۹۰ تن از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و توریستی این شهرستان بازدید کردند.

دیهم می گوید: گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان‌های جنوبی و طبیعت بکر و سرسبز و وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و زیارتی مقصد بسیاری از مسافران است.

او گفت: ۳۶هزارو ۲۹۰ تن از این مسافران نوروزی از اماکن تاریخی،۲۴ هزارو ۸۰۰ تن اماکن مذهبی، ۱۲ هزارو ۵۷۰ تن اماکن دست ساز و هشت هزارو ۶۲۰ تن از مراکز طبیعی بازدید کردند.

فرماندار گچساران  می گوید: حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین از مهمترین مناطق گردشگری گچساران است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.